Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Bankkártyás fizetés: kód...

Bankkártyás fizetés: kód nélkül "valahol ment, valahol nem" miért? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

A bankkártyával úgy jártam, hogy megbízható webáruházakban nem tudtam fizetni online. Fizetési hibát írt ki. A banki alkalmazás (OTP Bank legújabb változata) nem értesített ki a sikertelen fizetésről.

Azt mondták ez azért van, mert nem állítottam be 3 jegyű telekódot a kártyához, ilyen módon az online fizetés biztonsági okoból le van tiltva, a kód beállításával engedélyezhető.

Amikor iPhone-re vásároltam alkalmazásokat az App Store-ból, az azonnal, kifogástalanul működött, azonnal jött a fizetési értesítés...

Miért van ez?

Tehát ez a mód működött, viszont amikor a több évtizede rendkívül megbízhatóan működő webáruház az OTP fizetési oldalára irányított nem ment a fizetés.



2022. okt. 21. 19:59
 1/6 anonim ***** válasza:

Mivel az Apple-nél beállítod a kártyát, hogy a készülékkel közvetlenül tudj kártyás vásárlást intézni PayPassel, valószínűleg ugyanúgy terhelik a kártyádat, mintha egy boltban fizetnél a telefonnal, ott pedig nem kell a telekód (sőt bizonyos összeghatárig még a PIN kód sem).


A webshopos fizetésnél kell a telekód, meg egy SMS-ben küldött kód is.


A webshopos fizetésnél alapból letiltja a fizetést, vagy kéri a Telekódot, csak nem tudod megadni?

Elvben nincs olyan, hogy nem létezik telekódod, valamit megadtál a kártya igénylésekor, csak legfeljebb nem emlékszel erre.


Próbáld meg a kártya utolsó 3 számjegyét, elvben az az alapértelmezett, ha mégsem adtál volna meg semmit.

Bankfiókban biztosan tudod módosítani, de elvben a netbankodban is van rá lehetőség.

2022. okt. 24. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

"Mivel az Apple-nél beállítod a kártyát, hogy a készülékkel közvetlenül tudj kártyás vásárlást intézni PayPassel, valószínűleg ugyanúgy terhelik a kártyádat, mintha egy boltban fizetnél a telefonnal, ott pedig nem kell a telekód (sőt bizonyos összeghatárig még a PIN kód sem)."


Csak az App Store-ben regisztráltam be a kártyát, fizetős kártyaként mshol nem, a telefonnal így "nem tudok fizetni", az adatok birtokában mégis végrehajtódott a tranzakció.


"A webshopos fizetésnél kell a telekód, meg egy SMS-ben küldött kód is."


Ugyanolyan összegben akartam webshop-ban vásárolni, de nem engedte és se SMS, se banki alkalmazástól értesítés, se semmi nem jött. Semmilyen kód-megadásra nem volt lehetőség, egyszerűen abban a pillanatban közölte a sikertelenség tényét.


"A webshopos fizetésnél alapból letiltja a fizetést, vagy kéri a Telekódot, csak nem tudod megadni?"


Alapból letiltotta amikor próbáltam.


"Elvben nincs olyan, hogy nem létezik telekódod, valamit megadtál a kártya igénylésekor, csak legfeljebb nem emlékszel erre."


Emlékszem, hogy több mint 20 éve mire változtattam meg a telekódot, ez arra szolgált, hogy a Telebankot tudjam hívni.

A jelenlegi helyzetben pedig kártyánként kell beállítani a telekódot és - úgy tűnik - "ekkor válik online fizetésre alkalmassá a kártya", ha valaki beállítja a telekódot.


"Próbáld meg a kártya utolsó 3 számjegyét, elvben az az alapértelmezett, ha mégsem adtál volna meg semmit."


Engedett beállítani egyet.


"Bankfiókban biztosan tudod módosítani, de elvben a netbankodban is van rá lehetőség."


Igen, ezutánb iztos lesz rá lehetőség.

Még nem tudom működik -e a webshop-os fizetés (feltételezem igen), mert azóta nem volt szükség vásárlásra.

2022. okt. 24. 15:48
 3/6 anonim ***** válasza:

"Csak az App Store-ben regisztráltam be a kártyát, fizetős kártyaként mshol nem, a telefonnal így "nem tudok fizetni", az adatok birtokában mégis végrehajtódott a tranzakció."


Mivel az Apple nem magyar, sőt nem is EU, meg nem is egyszerűen csak webshop, lehet hogy náluk ezért nem kell ez a dupla kódos megerősítés.


Az is lehet, hogy egyszerűen le van tiltva a kártyád, hogy webes fizetésre használd (az Apple meg minősülhet másnak, mivel az ApplePay miatt ők valamennyire pénzügyi szolgáltatóként is viselkednek). Érdemes ezt is ellenőrizni a netbank beállításoknál, telefonon, vagy bankfiókban.


Illetve lehet különféle összeg és területi limiteket is beállítani. Az is lehet, hogy egy külföldi webshopot eleve letilt, ha a kártyád nincs külföldi használatra engedélyezve.

2022. okt. 24. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

A kártya web-kártya, web-es fizetésekre szolgál, elkülönített összeget utalok rá, amit adott vásárláskor használok fel.

Nekem is az jutott eszembe, hogy talán ahhoz lehet köze az engedélyezett tranzakciónak, hogy nálunk is lehetővé tették az Apple-vel történő fizetést, bár a biztonsági kódos rendszer arra szolgálna hogy megakadályozzon ilyesmit és kód-megadást követeljen de lehet van pár dolog ami nem jutott el a kártyahasználókhoz ezzel kapcsolatosan.


Magyar fizetési oldalra irányított (magyar webshop), például a Simple felületére és nem tudtam fizetni a kártyával...

2022. okt. 24. 16:26
 5/6 anonim ***** válasza:
Miért nem az OTP ügyfélszoglálatával beszélgetsz róla? Van chat ügyfélszolgálat is, ugyanígy tudsz velük írásban kommunikálni és biztosan érdemi válaszokat kapsz, mert lényegesen jobban ismerik a saját rendszerüket, saját szolgáltatásaikat és akár konkrétan rá tudnak nézni a beállításaidra is, nem csak találgatni tudnak, mint mi itt.
2022. okt. 24. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Voltam bent személyesen azóta, mióta a kód-beállítást megcsináltam, nem volt újabb vásárlás.

Az érdekelne, hogy bizonyos esetben miért hagyja a fizetést, más esetben meg nem. Ez nem olyan köztudomású, sőt a kód arra szolgálna ha eltulajdonítják a kártyát, ne lehessen visszaélni vele.

A chat-felületüket nem ismerem amúgy.

2022. okt. 24. 17:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!