Csoportos megbízási díjat nem vonták és most követelőznek?
Értetlenül állok a helyzet előtt. Több előfizetésem is van, mindet havonta automatikusan vonják. Elvileg. Gyakorlatilag a héten kaptam az egyik szolgáltatótól 1 levelet, hogy több tízezer Ft-nyi hátralékom van és haladéktalanul fizessek. Őszintén nem igazán tűnt fel, hogy az x darab havi előfizetési díjból egyet nem vonnak, de pont azért kötöttem a szerződést csoportos megbízási díjjal, hogy ne nekem kelljen minden hónapban észben tartanom, hogy ezt meg ezt utalni kell. Ők meg most mindenféle magyarázat nélkül több mint 11 hónapnyi díjat követelnek. Kérdem én, ez így szabályos, ennek tényleg ez a menete? Ők nem vonták le a díjat egyik napról a másikra, holott pénz mindig volt rajta, ráadásul egy nyamvadt fizetési felszólítást, semmit nem voltak képesek küldeni vagy szólni, hogy haló, nem tudjuk vonni az összeget. Majd egy évig ültek a babérjaikon, holott egy fizetési felszólítás és máris kapcsoltam volna, utánajártam volna miért nem vonódik a pénz. A szerződésben is benne van, hogyha 2 hónapig nem fizetek, akkor jogukban van szerződést bontani és azt a díjat behajtani, akkor mi a bánatnak ültek rajta 11 hónapig?
Nyilván be fogok menni hozzájuk tisztázni ezt az egész helyzetet, de érdekelne, hátha valaki jobban képben van, hogy ilyenkor mi a menet, véd-e engem valami. Nem gondolnám, hogy én hibáztam, az én felelősségem, hogy legyen minden hónapban annyi pénz a kártyán, ennek eleget is tettem mindig.
Nem az lenne amúgy is az alap, hogy előzetesen tájékoztatják az ügyfelet, hogy fizetési hátralékban van mondjuk úgy 1-2 hónap után?? Bárhol késik az ember a befizetéssel, egyből jön a felszólító levél. Tényleg nem értem.
A követelések általában 5 év alatt évülnek el. Tehát ha fizetned kellett volna, de a fizetés bármilyen okból nem történt meg, akkor tartozol. Ha tényleg a szolgáltató hibázott, akkor annyit módosul a helyzet, hogy
- nem kérhet késedelmi kamatot, vagy bármilyen plusz eljárási költséget
- kérhetsz részletfizetést arra hivatkozva, hogy az ő hibájukból kell hirtelen nagyobb összeget fizetned. De rajtuk múlik, hogy megadják-e.
- feljelentheted őket a pénzügyi felügyeletnél, hogy nem a meghirdetettnek megfelelő az ügyfélkezelésük. De ettől még a tartozás tartozás marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!