Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Hétvégén mégsincs azonnali...

Hétvégén mégsincs azonnali utalás?

Figyelt kérdés

Szombaton utaltam egy összeget, és jelezték, hogy nem érkezett meg még vasárnap este sem.

Most ránéztem a kivonatra, és ott két dátum van,

Értéknap 2021. 03. 27.

Könyvelési dátum 2021. 03. 29.


Ugye 27-én utaltam, az addig stimmel, de a másik dátumból jól sejtem, hogy ezt csak ma fogják valamikor teljesíteni?

Nem úgy volt, hogy idén már azonnal teljesül minden utalás?



2021. márc. 29. 01:53
 1/9 anonim ***** válasza:
Nem, csak akkor ha azonnali utalást indítasz.
2021. márc. 29. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Belföldi bankból belföldi bankba? Forint számláról forint számlára?

Későbbi dátum beállítása nélkül utaltál? Egyszeri, nem állandó átutalási megbízás volt?


Mert ha mindenre igen a válasz, akkor éjjel-nappal, hétvégén és karácsonykor is azonnal teljesülnie kell.


De ha például hitelszámlára utaltál másik bankba vagy valami speciális számlára akkor nem.

Az is lehet, hogy a fogadó fél ezt nem közölte veled, te nem tudtad, hogy ez valamilyen speciális bankszámla.



De van olyan bank is, amelyik jóváírja az összeget azonnal (törvényi kötelesség), viszont a számlatörténetbe csak munkanapon könyveli.

Azaz csak a számlaegyenlegből tudja a fogadó fél, hogy pénzt kapott, mert nőtt az egyenlege.

Kis összegnél és ha nem tudta pontosan mennyi volt a számláján előtte, akkor akár fel sem tűnik. Persze mondjuk 1 M ft-nál már ilyen azért nyilván nincs.

2021. márc. 29. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

OTP sima azonnali forint utalás, a másik fél bankja pedig Unicredit bank.

De még mindig semmi most beszéltünk pár perce. Tőlem az összeget szombaton már levonták.

2021. márc. 29. 14:06
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Már akkor is meg kellett volna kapni ha nem teljesül azonnali átutalással.


Őszintén szólva itt valami gond van. Vagy letagadja akinek utaltál vagy rossz számlaszámra utaltál. Az utóbbit ellenőrizd először.


A másik felet ismered? Mert ha igen és tényleg nem hazudik akkor nem tudom, hogy mi lehet.


Jó persze ő is ellenőrizze, hogy ő jó számlaszámot adott-e meg, mert ha ő tévedett, te hiába találod helyesnek.


Esetleg ha van lekötött betétje megadhatta véletlen annak a számlaszámát, amire nem lehet utalni kívülről.


Vagy ha van megtakarítási számlája a folyószámla mellé, lehet, hogy arra is csak a számlatulaj tud átvezetni. Más ügyfél nem tud arra utalni, mert nem folyószámla.


Ezeket kellene oda-vissza ellenőrizni.


Ha minden rendben van és nem hazudik aki a címzett, akkor nem tudom mi lehet.

Te hiába beszélsz az OTP-vel, ha már le is könyvelték nálad, akkor ott rendben volt. Neki kellene az Unicredittel.

2021. márc. 29. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Igen, ismerős szóval nem ilyesmi lehet a háttérben hogy letagadja. Számlaszámot többször is ellenőriztem, 100% stimmel, egyelőre azt beszéltük, hogy holnap reggelig várunk, ha addig nem jelenik meg, akkor felhívom OTp ügyfélszolgálatát, hogy mi történt.
2021. márc. 29. 14:24
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Értem.

Ellenőrizze ő is, mert amit írtam, hogy nem a folyószámlaszámát adta meg, hanem pl. megtakarításit az lehetséges magyarázat.


Amúgy meg várni nincs hova, mert ha minden rendben van, akkor már rég meg kellett volna érkeznie.


Beszélj vele, hogy ellenőrizze a számlaszámát.

Egyébként ha a célszámla nem képes beérkező átutalást fogadni akkor rövid időn belül (igaz napok) de visszakapod a pénzt. Visszairányítja az Unicredit és az OTP jóváírja.

2021. márc. 29. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Erre rákérdezek akkor, hogy pontosan milyen számlája van.
2021. márc. 29. 14:37
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Ne arra hanem hogy a folyószámla számát adta meg biztosan?


Tartozhat hozzá megtakarítási számla, stb... Az viszont kívülről nem tud fogadni utalást.


Folyószámlája biztosan van, ha hozzá más fajta is.

Csak ha pénzt akar fogadni bárkitől a folyószámlát kell mindig megadni.



Annak idején én a CIB bank esetén a számlanyitás során rögtön csomagban három számlát kaptam.

1 folyószámla

1 megtakarítási számla

1 internetkártya számla csak netes vásárlásra használható


Ha pénzt akartam valakitől fogadni vagy én utalni csak a folyószámlaszám volt erre alkalmas.

Magamnak persze tudtam ide-oda mozgatni.



A számlászámból csak a saját bank látja hogy melyik milyen számla.

Mert mind 2x8 vagy 3x8 felépítésű és ugyanúgy pl a CIB 107 kezdetű, az OTP 117, stb...


Az indító fél bankja nem tudja hogy a másik banknál egy számlászám az folyószámla vagy megtakarítási számla esetleg valami speciális technikai számlászám, stb...

2021. márc. 29. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Nem tudtam még elérni, de ezt mindenképp megkérdem.
2021. márc. 29. 15:02

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!