Elektromos autóra érdemes hitelt felvenni?
Diák vagyok, fontos az autó, mert agglomerációból járok a belvárosba.
Havi szinten 60-80 ezer ft körül költök parkolásra és üzemanyagra.
Napi max 100-120km-t megyek.
Jelenleg kb 1 millió ft-ot ér az autóm, van mellé még 2 millió ft-om.
Havi passzív jövedelmem nem sok, de az autót fenn tudtam tartani eddig is.
Arra gondoltam, veszek fel 1,5-2 millió ft-ot 2 évre, annak havi 70-80 körül van a törlesztője.
Így ugyan annyiba fog kerülni az autózás, de cserébe van egy 5 millió ft környéki zöld rendszámos autóm, amit valószínű szervízelnem sem kell annyit, mint bármilyen 8-10 éves robbanó motoros jarművet.
2 év után lejár a hitel és onnantól nincs költsége az utazásomnak.
ez így eléggé le van egyszerűsítve. nagyon nagy kérdés, hogy milyen autóban gondolkodsz, meg hogyan tudnád tölteni.
5-6 millió környékén vagy olyan autót veszel, ami rizikós, hogy tökéletes állapotú-e, vagy olyat, ami nem tudja minden körülmények között a 100-120 km-t(például télen).
én például most egy bmw i3-at vettem 5 millióért, de egy olyan példányt, ami így a kínálat alja volt, tehát sejtettem, kell még hozzá pénz, és igen, még egy milliót ráköltöttem, mostmár majdnem tökéletes.
előtte Opel Amperám volt. na arra 2 évig én tényleg csak éves kötelező szervízre költöttem 30-30ezret, viszont arra meg kitudja, meddig lesz érvényes az ingyenes parkolás. pletykák vannak róla, évek óta tervezetben van a szigorítás Budapesten.
Vállalkozásokat is támogatnak most ezzel.
Érdemesebb lenne afelé gondolkodni fenntartásban, ha már úgyis van "passzív jövedelmed " is. Töltéshez meg előbb jobb lenne egy napelemes rendszer.
Futároknak néztem volna most e-robogót, de még mindig az jött ki, hogy olcsóbb és hatékonyabb 2-3 db 50ccm-est venni az önerőből, mint egy elektromosat támogatással.
"Havi szinten 60-80 ezer ft körül költök parkolásra és üzemanyagra."
Atyaisten....
I3-on gondolkodom en is. Mire kellett meg plusz 1 milliot kolteni? Az nagyon sok szerintem.
Passziv jovedelmem onnan van, hogy ki van adva a lakasom es visszakoltoztem a szuleimhez.
Hitelt nem en vennek fel, hanem a szuleim segitenenek ezzel. Viszont en fizetnem a torlesztot.
Zold rendszamos hibridektol epp most veszik el a zold rendszamot...
Es a leaf nagyon nem is tetszik, illetve nem is megy el ennyi km-t mar egy elso generacio, plusz azt olvastam rola nagyon sok helyen, hogy ezeket mar nem szabad megvenni, mert sokkal van gond.
Ellenben az i3 rol nagyon sokat olvastam mar, vagy 1-2 tipus hiba, amit vasarlaskor csekkolnek, hogy mukodik e, porvedo, ulesfutes, ilyesmi.
Es a rejtett menu irja az akksi allapotat is.
A legrosszabb akksik is 90% korul tudnak meg, es ez telen is 120 km-t jelent.
Legtobb esetben 70-80 at megyek egy nap, es max heti 1x ezt a 120 at, de ezido alatt megallok egyszer es legfeljebb ratoltok egy keveset valahol.
Hitelre autot venni tudom, hogy nem eri meg. De szerintem ez mas teszta, hogyha redukalom vele a koltsegeimet.
Lesz ertekvesztes, de ha ujabb benzineset vennek, az is esne, plusz itt szerviz is van, ki tudja mennyi, plusz megmarad a koltsege a parkolasnak, tankolasnak.
Csak a parkolsom 30.000ft parkolohazat berelve. Ha utcan allnek, 3 orankent kene vennem jegyet, plusz dragabbra jonne ki a honap.
Es legrosszabb esetben is 40 ert tankolok, pedig csak 6-7 litert fogyaszt az autom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!