Ha belföldi forint átutalásnál rosszul adom meg a számlatulajdonos nevét, de a számlaszám jó átmegy a pénz?
Hát ez attól függ.
Természetesen általában jóval nagyobb különbség szokott lenni, de egy kisarkított szemléltetéssel:
(A szám elején az "1-" jelentsen AAA Bankot, a "4-" pedig DDD Bankot)
1. verzió:
Név: Vezér Koppány
Szám: 1-962964997
Beírt név: Vezér Kopány
Ebben az esetben valószínűleg nem lesz probléma, mert nem valószínű hogy legyen egy majdnem megegyező nevű tulajdonossal lévő számla akár más banknál sem.
2. verzió:
Név: Kiss Ádám
Szám: 1-198520734
Beírt név: Kis Ádám
Itt már lehet baj, mert ha ilyen egyszerű név félre van gépelve, akkor feltételezhetik hogy a számlaszámban is lehet elgépelés és simán lehet hogy van egy Kis Ádám akinek a száma 4-198520434 (tegyük fel, hogy az AAA banknál nincs ilyen számlaszám).
Ebben az esetben (még ha már le is vonták a te számládról) sikertelen lesz az utalás és visszakapod a pénzt.
Szóval összességében, attól fogg függeni a sikeresség, hogy az elírt névnek van-e esélye akár másik banknál, akár bankon belül hasonló számlaszámnál előfordulni.
#2:
Bankoknál dolgozom már több, mint 20 éve.
Igaz, nagyrészt nem Magyarországon tettem.
Most a KDB Banknak és a Bank of Chinanak dolgozom vezetői beosztásban.
Mi odafigyelünk mindenre.
Arról én nem tehetek, hogy más bankok (OTP, Erste, Budapest, K&H, MKB, stb.) folyamatosan megpróbálnak minden felelősséget áthárítani!
A kérdező nem írta le melyik banktól melyik banhoz utal, így én a saját bankjaimról írtam.
Nálunk (mind a két banknál) van egy többmillió elemes adatbázis mind vezetéknevekről, mind keresztnevekről. Mindegyik a gyakoriságuk szerint pontozva van egytől tízig.
Egy program először összeveti a beírt neveket az adatbázissal, 3 karakter eltéréséig nevenként.
Ha van találat, akkor összeveti a lehetséges eltérések és a beírt nevek gyakorisága egy bizonyos pontszám felett van, akkor nem teljtesíti az utalást, csak ha manuálisan engedélyezi egy olyan dolgozó, akinek a felhasználója rendelkezik a jogosultsággal.
Ez természetesen végig fut akkor is, ha az ügyfél személyesen jön a bankba utalást indítani, hogy az ügyintéző általi elgépelést is vizsgálhassuk.
Ha mégis megtörténik, hogy az utalás nem a megfelelő emberhez jut el, akkor felvesszük a kapcsolatot a másik bankkal, ami általában nem sikeres (mert mint említettem szeretnek nem felelősséget vállalni).
A pénzt pedig visszatesszük az ügyfél számlájára, ha más nem a bank saját pénzéből, vagy pedig az utalást engedélyező személytől vonjuk el.
#1 voltam.
#7:
Melyik fiókunkban dolgozol?
Mert mint említettem ez CSAK a KDB Bank-ra és a Bank of China-ra vonatkozik.
Ha nem nálunk dolgozol, akkor nincs rálátásod.
#6-os vagyok es en is bankban dolgozom, eleg nagy baj lenne belole ha ez igy mukodne, amit a Bank of China vezetoje ir :D
Hat jonnek hozzam a nenikek, kisebbseg akik azt se tudjak mit jelent az atutalas, sokszor elgepelik a dolgokat, megsincs soha baj a nevbol. Annak kb annyi jelentosege van mint a kozlemenynek.
Ha meg a Navnak utal az ember, van azoknak is annyi alszamlajuk, ki se fer a mezobe, valahogy mindig roviditeni kell. Akkor mindig mindenhol ugyanugy roviditenek? Szoval mar bocsanat de butasag az egesz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!