Az ÁNYK programban megcsinált adóbevallást elküldhetem aláíratlanul ügyfélkapun keresztül?
Az ÁNYK-ból egyféleképpen lehet beküldeni dokumentumot. Ennek a menete:
- megjelölöd beküldésre, ezzel titkosításra kerül a fájl;
- beküldöd az Ügyfélkapu bejelentkezési adatokat használva.
Aláírás nem kell az ÁNYK-val készül dokumentumokra, digitális meg írásos sem.
Az ügyfélkapu sajátossága, hogy nem kell aláírni az ott beküldött iratokat.
Az ügyfélkapus regisztrálással Te azonosítva lettél, és kizárólag úgy veszik, hogy Te küldted be azokat az iratokat, nem más.
Ezért is kell vigyázni a belépőkódodra, hogy ne tudjon más a nevedben helyetted intézkedni. Ugyanis egy visszaélés esetén a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy miért adtad meg a belépéshez szükséges jelszavadat illetéktelennek. A következmények Téged terhelnek.
Ha nincs regisztrációd, és 2017. március 15-ig kéred, akkor a NAV csinál egy bevallástervezetet ugyanúgy, mintha lenne ügyfélkapud.
Ezt igényelned kell:
- SMS-ben a 06-70/717-7878 telefonszámon 2017. 01. 01-től: SZJA (szóköz) adóazonosító jeled (szóköz) születési év, hónap, nap (közök, pontok stb. nélkül, egybe írva)
- Bármelyik ügyfélszolgálaton
- Levélben, teljesen kötetlen formában (értsd, akár kockás papíron megírva is)
- NAV honlapjáról elérhető űrlapon keresztül (www.nav.gov.hu/eszja/eszja)
2017. március 15. után az igénylés már csak a NAV ügyfélszolgálatán lehetséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!