Külföldi oldalakról rendelt termékeket hogyan lehet elkönyvelni?
Szeretnék egyéni vállalkozóként interneten árusítani.
Érdekelne hogy ha én például ebay-ről rendelek mondjuk egy órát. Akkor nekem elég elmenteni, kinyomtatni a visszaigazoló email-t amit kaptam, vagy a paypall számlát? Mert a paypall számlában benne van, hogy milyen irányban történt a tranzakció, a vevő neve, címe, eladó (mondjuk adószáma már nincs az eladónak!!), termék megnevezése, mennyisége stb.
Azokkal a dokumentumokkal visszamenőleg elméletileg tudnám igazolni az árubeszerzésemet. Hogy nem loptam, csempésztem az órát, hanem én is megvettem.
Vagy minden esetben olyan beszállítót kell keresnem aki a termékkel együtt kiállít nekem egy részletes számlát?
Vagy például a használt árucikkes boltokban ez hogyan működik? Vagy a használt telefonos boltban? Írnak csak egy adásvételi szerződést?
Köszi előre! :)
Elszámolhatod költségként. Az a legjobb, ha mindent (paypal, ebay, levelezés, csomagolás) elteszel.
De tudnod kell, hogy vállalkozóként garanciát kell vállalnod az általad árult termékekre. Ezt egy ebayes vásárlásnál bajosan tudod érvényesíteni, de neked a garanciális időn belüli hiba esetén cserélned kell vagy vissza kell fizetni az árát a vevőnek.
És persze ott a 14 napos visszavételi kötelezettség is, így is rajtad maradhat az áru. Bár így legalább még el tudod adni.
Ha egy nagykereskedést keresel, az legalább a gyártói garanciát adja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!