Magányszemélyként hogyan tudok / kell adózni illetve számlát és szerződést kiállítani alkalmanként elvégzett munka után ( grafikai tervezés cégek részére )?
Szia!
Adószámos magánszemélyként tudsz számlát kiállítani. Azonban ezzel vigyázz, mert ettől még magánszemély vagy, és nem vállalkozó!
Ez azt jelenti, hogy a vevőd ún. kifizető lesz, és vizsgálni kell a jogviszonyt (minőségét, tartalmát), hogy biztosítási jogviszony keletkezik-e vagy sem. Ezen felül a járulékot, illetve az SZJA-t a vevődnek le kell vonnia tőled és befizetnie a NAV-nak. Ehhez még nyilatkoznod is kell pl. a költségeidről.
Tehát a számla itt megtévesztő lehet! Az adószámos magánszemélynek általában akkor van értelme, ha ÁFÁ-t is szeretnél vonni.
Másik dolog, hogy választhatsz 10% költségátalányt vagy tételes költségelszámolást. Ez utóbbinál max a bevételeid 50%-át tudod "leírni".
Szóval ez nem olyan egyszerű, hogy adsz egy számlát, kapod a pénzt és adózól.
Ha a kifizetőd nem vonja le az adókat, akkor ezt neked kell megtenned.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!