Magánszemélytől alanyi áfamentesként (egyéni vállalkozó) hogyan vásárolhatok árut? Leírom, szerintem hogy van egyszerűen. Jól tudom?
- Adásvételi szerződést írunk (tanú nem kötelező, akár postán keresztül megtörténik az ,,aláírás"), melyben a pontos összeget leírjuk
- a terméket eladom amennyiért tudom 27% ÁFÁVAL (hiába vagyok alanyi mentes, attól kell ÁFÁT fizetnem)
- a költség oldalt képviseli az adásvételi szerződés, a bevétel oldalt pedig az általam kiállított számla
- és itt a dolog le is zárult
Jól tudom?
Szerintem te már kérdeztél is itt ezzel kapcsolatban, válaszoltunk is rá, de sokkal jobb lenne, ha elmennél egy könyvelőhöz és vele próbálnád meg tisztázni ezeket a dolgokat vagy a NAV-nál érdeklődnél.
Nem mindegy ugyanis, hogy KATA-s adózó vagy vagy tételes költségelszámolású, s egyébként is úgy látom, sok dolog nem tiszta még Neked - így ne indíts vállalkozást.
Pl. ha alanyi áfamentes vagy, akkor Neked sem kell feltüntetni az ÁFÁ-t - nem tudom, miért ragszkodsz ehhez folyamatosan (a múltkori kérdésedben meg vissza akartad igényelni ÁFA-mentesként az ÁFÁ-t).
Miért akarsz alanyi mentesként áfás számlát adni?
Egyébként magánszemélytől nem veszünk árut, max ha kimondottam használt termékeket árulsz, mi mást vennél meg tőlük amit eladsz? - a mezőgazdasági cuccokról most nem beszélek.
Nem tiltja a törvény, hogy magánszemélytől vásárolj. És igen jól tudod, hogy kell az adásvételi szerződés. Az eladó összes személyes adataival, de szükséges hozzá a 2 tanú, a személyes adataikkal, és az aláírásukkal!!
Sőt, legyen benne a következő mondat is:
"A vevő a vételárat a szerződés aláírásával egyidőben kifizette".
Különben a NAV előtt nincs bizonyítva, hogy valóban ki is fizetted, és nem csak átvetted azt a bizonyos terméket.
Mert ugye egyéni vállalkozó csak "az igazoltan kifizetett" vásárlás összegét könyvelheti le a költségei között!
Ha így csinálod, akkor oké lesz!
Köszi.
Gyermekjáték kártyákról van szó (Mastercrock, de ez mindegy). Nekem van itthon belőle már 1000 dbom, amit nem tudok eladni, mert ,,nincs róla papírom" hiszen azt még magánemberként vettem és cégként nem tudom így eladni.
Ha találtam egy vevőt akinek van ugyancsak 1000 db ilyen kártyája és adásvételivel megvenném tőle, bele kell írni a pontos darabszámot? (ha nem írnám bele ugye, akkor a saját 1000 lapomat is ,,igazolhatnám" az adásvételivel)
Vagy ha 1000 laprol irunk papírt, hogyan tudnám a lapok eladásakor a saját 1000 lapom is eladni? Valahogy ,,belemaszatolható" az én 1000 lapom a most vett 1000 lapos adásvételibe? (pl számlán nem írok pontos darabszámot, csak pl 1 pakli vagy 1 csomag káretya stb, amiről nem bizonyítható hány db)
Köszi a választ.
"A tevékenység megkezdése előtt max. 3 évvel korábban megvásárolt, számlával (adásvételivel) igazolt költségek, a tevékenység indításakor bekönyvelhetők költségként!"
Kérdés, hogy mikor indítottad a vállalkozást, és mikor vetted azokat a kártyákat? Ha a vállalkozást az idén indítottad, akkor nincs más, mint alaposan "feldúrni a fiókokat, valahol meg fogod találni azt az adás-vételit"!! amit akkor írtatok.
A mostani eladóval nem kell ezt bonyolítani, hiszen őt is kötni fogja az éves adómentes bevételi értékhatár, nem találom jó ötletnek, hogy egy vadidegen embert beavatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!