Ez legalizálná az Ubertől szerzett jövedelmemet?
Az Uber azt mondja, hogy még nem tudom (felesleges) kiváltani az egyéni vállalkozót (azt, hogy miért nem ecseteli), annyit mond, hogy az adóbevalláskor 15%-os személyi jövedelemadóként valljam be.
A hivatalos megállapítás szerint (NAV) egyéni vállalkozást kell csinálnom.
Ha előbbi mellett döntök, akkor ha szemet szúrok a navnak és behívnak akkor HA szemet szúrok a navnak és megkérdezik, hogy miért így vallottam be, akkor csak tágpupillával nézek rájuk és magyarázkodok "hátdeazubereztmondtaheee". A Navnál is mondanak hülyeségeket mint például azt, hogy NEKEM kell számlát adnom az utasnak ami nem igaz mert az uber add számlát (jelen pillanatban az mellékes, hogy az a számla a nav által nincs elismerve). Nekem sofőrként az Uber felé kell számlát adnom, mert az Uber add nekem pénzt nem pedig az utas.
Természetesen így is vérzik a sztori mert kinek számlázok ki? Milyen tevékenységi kört veszek fel a vállalkozásomba?
Az Uber gyakorlatilag és elméletileg is taxi szolgáltatást végez.
Ha csak adójogilag akarok tiszta lenni (mivel más korlátozás még nincsen, és demokráciában amit nem tiltanak azt szabad) akkor azt úgy lehetne megtenni, hogy kiváltom a KATA adózási formájú egyéni vállalkozást fizetek havi 50ezret, vállalkozói számlára kérem a fizetést és nem írok számlát az ubernek. Felveszem az összes személygépkocsis személyszállítói tevékenységet. 6 millió forint bevételig le vagyok védve. Személygépkocsis személyszállítói vizsgám és PÁV2 alkalmasságival rendelkezek ha esetleg kéne a tevékenységi körhöz. 2018 január elsejéig úgy is káosz van ezen a téren is de azért van nah..
Szóval gyakorlatilag kiváltom az egyéni vállalkozót és kész, hetente egyszer amikor megjön a pénz az Ubertől akkor írok valami számlát. A számlatömböt meg a kocsiban hagyom.
Szerintetek ez működőképes?
Ha valaki a közlekedési hatósággal meg a bkk-val jön az most fejezze be mert fehér rendszámos autóhoz semmi köze, őket kirángatom vagy felveszem kamerával, hogy a magánautómban garázdálkodnak. (na most tuti fognak jönni erre is a trollok)
Azt nem tudom, a magántaxizásnak milyen feltételei vannak. KATA-s vállalkozóként tenném hozzá:
- A havi 50 000-rel nem biztos, hogy letudsz mindent. Nézz utána, van-e iparűzési adó a városodban/kerületedben, mert azt is fizetned kell. Illetve ha egyéni vállalkozóként a lakásodba van bejelentve a vállalkozásod, ingatlanadófizetési kötelezettséget keletkeztet akkor is, ha ez az egy ingatlanod van (sőt, akkor is, ha nem a tiéd, én most igyekszem megszabadítani magamtól a szüleim lakását), már ha van a városodban/kerületedben. Nekem kb. havi 70 000 a kiadásom...
- A másik, hogy írtad, hogy te az Uber felé adsz számlát. KATA-sként ha egy cég felé számlázol mindig, felmerül a rejtett munkaviszony gyanúja. Ez alól te valószínűleg könnyen tudod tisztázni magad, de azért beszélj könyvelővel...
És egy komment innen:
"Nem inkább a törvényeket kéne modernizálni? Nem taxis társaságot féltik bevételeiket mint anno zenekiadók amikor bejött az mp3 és a net?
Fogyasztói érdekek:
- Uber modern technológiával megoldja, hogy közvetlenül összeköti fogyasztót és szolgáltató sofőrt. Ez költséget és árat csökkent. Ez jó fogyasztónak.
- Uber megoldja, hogy sofőröket értékelni lehet -> nincs lehetőség hiénázni -> Jó a fogyasztónak.
- Uber megoldja, hogy ott helyben nem kell készpénzezni, kártyázni. Kényelmes a fogyasztónak.
Adófizetés/számlaadás:
- Uber ad számlát - csak emailben küldi el. (Magánembernek egyébként is szemét a papír.)
- Mivel bankszámlák között megy az utalás -> követhető NAV-nak, fehéríti a gazdaságot.
- Uber bevétele után hova fizet adót? Külföldre? Akkor erre hozzanak törvényt, ha nem tetszik.
Páv vizsga vs közlekedési szabályok betartása?
- Taxisok közül hány szokott 80-nal száguldozni éjszaka ott is ahol 50-es tábla van? Siet. Ubernél loggolva van/loggolva lehet az egész út. Ugyanúgy ahogy kamionoknál tahométert akár vissza is nézhetné a rendőr. Melyik ad nagyobb biztonságot?
Taxaméter?
- Ósdi szabályozás. mobil GPS is elég pontos, akkor megint csak egy olyan tétel ami elhagyható!
Szabad jelzés / sárga festés?
- szabad jelzés - sárga festés? minek is? kinek jó? nem kell vizuálisan észrevenni a taxit, mert nem leintjük hanem mobilon hívjuk. megint egy lehagyható tétel.
- helyett mi lenne ha inkább Uberes is kaphatna egy autó tetejére szerelhető Bluetotthone kapcsolodó egységet, ami azt mutatja, hogy éppen fuvart visz. (= más nem használja a saját autóját)
Kötelező biztosítás
- Igen, teljesen jogos, hogy kötelező díjszámításba be kelljen vallani, hogy személytszállít vele és emiatt biztosító magasabb kockázatot írjon elő. És fogyasztóvédelmi érdeke lehetne egy felelőség biztosítás kötése is. (De ez utóbbi akár szolgáltatás felár is lehet.)
Költségek:
- saját meggyőzödésem cserébe az, hogy Uber sofőrök rosszul becsülik fel az autóval, szolgáltatással kapcsolatos költségeket. Nem lenne ennyivel olcsóbb az Uber szolgáltatás."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!