Ha van egy albérletem, akkor mi a menete annak, hogy számlásan adjam ki a bérlőnek?
Adószámot kell igényelni a NAVnál hozzá és azzal lehet számlatömböt venni a nyomtatványboltban, vagy számlázóprogramot venni. Meghatározni hogy 10%-os költséghányad, vagy tételes költségelszámolást alkalmaz e a bérbeadó. Negyedévente, ha eléri a bevétel 16%-a a 10.000 Ft-ot, akkor adóelőget befizetni követő hó 15-ig, és az szja bevallásba beírni az előző év teljes bevételt. Ha túlfizetés van az adóelőlegek miatt, akkor vissza lehet igényleni, ha hiány, akkor pedig be kell fizetni a hiányzó összeget utána.
Ha nem éri el az éves 600.000 Ft-ot ( 50.000Ft/hó) a bérleti díj összege, akkor jogosult lehet pl. álláskeresési járadékra is, ha viszont az éves 1 milliót meghaladja, akkor már EHO-t is kell fizetni.
"Ha nem éri el az éves 600.000 Ft-ot ( 50.000Ft/hó) a bérleti díj összege, akkor jogosult lehet pl. álláskeresési járadékra is" ?!?!?!?!
Ezt magyarázd el kérlek! :)
Ingatlan bérbeadás esetén nem kötelező adószámot kiváltani a tevékenység gyakorlásához. Ha számlát kér a bérlő, akkor viszont hiába nem kötelező, kénytelen vagy, mivel csak a NAV által kiadott adószám birtokában lehet számlatömböt, nyugtatömböt vásárolni a nyomtatványboltban. Tehát azt az iratot vidd magaddal, amivel ezt igazolni tudod, amikor megveszed.
Kezedben a számlatömb, tehát tudsz kiállítani. :)
Minek adnál számlát, mikor anélkül is lesz ezer jelentkeződ?
Ha nem vagy számlás akkkor is kell negyedévente adóelőleget fizetni, ill. évente bevallani.
A számlázás kizárólag a támogatott bérlőknek az igénye szokott lenni.
De ha erre vágysz, már leírták, adószámot kérsz és mehet.
Milyen típusú iratba tervezed foglalni a szerződést?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!