Ezt hogyan könyvelik a valóságban?
Kedves gyakorlott könyvelők, hozzátok lenne egy kérdésem. Most tanulom a számvitelt. Úgy tanultam, hogy a tárgyi eszköz először a 161 befejezetlen beruházásokhoz kerül, majd onnan a tárgyi eszközökhöz, legyen például a 143 irodai berendezések. Ezt értem, hogy ez elméletben így van, de gyakorlatban, hogyan működik?
pl. a vállalkozás vesz egy hűtőgépet
Akkor azt gondolom, nem simán a 161-re kell könyvelni, hanem pl. a 1611 -re Befejezetlen beruházások --> Samsung XY hűtőgép utána pedig azt vezetjük át a 1431 Irodai berendezések --> Samsung XY hűtőgép. Jól értelmezem?
Ugye itt az első kérdése az hogy 100 ezer alatt vagy fölött van az eszköz értéke.
És akkor innen kezd 2 felé ágazni a dolog. Tanulni fogjátok a többit is.
Mindkét válasszal egyetértek!
Másrészt attól is függ, hogy mekkora az a cég, amelyről szó van! Amennyiben több telephelyes, sok-sok helyen van/lesz Samsung XY hűtőgépe ÉS mellette egyéb hasonló berendezése, és ezeket féleségenként külön-külön akarja látni/tudni, akkor célszerű az alábontás.
Ha egy átlagos méretű vállalkozás, amelyik legjobb esetben is kb. 5-6 évenként vásárol 1-1 új hűtőt, teljesen felesleges az alábontás.
Kapsz egy számlát a tárgyi eszközről, azt lekönyveled 161-re.
Majd megmondja a cég, hogy mikor aktiválják, azon a napon aktiválásra kerül a tárgyi eszköz.
Beállítod a programba, hogy hány %os legyen az écs, van e maradvány érték, stb... a program magától kiszámol mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!