Igaz-e az hogyha pincérblokkot, vevőtájékoztatót kapok akkor nem vagyok köteles kifizetni? (az AP-s nyugta vagy bármilyen más számla hiányában)
nekem is az a véleményem, hogy fizetni a szolgáltatásért kell, az eladónak pedig nyugta vagy számlakiállítási kötelezettsége van...de ugye jellemzően ez úgy működik, hogy átadod a pénzt, ő pedig a nyugtát
de fordítva is feltehetjük a kérdést, miért adjon neked ő nyugtát úgy, hogy a pénzt még át sem vette tőled? tehát ha nagyon kukacoskodunk, akkor először te fizetsz és csak azután van nyugta vagy számla...a vevőtájékoztatót vagy pincérblokkot felfoghatjuk úgy is, hogy tájékoztatást kapsz arról, hogy mit fogyasztottál, milyen értékben, erre te fizetsz és ő kiállítja a nyugtát...nyilván ha ezt elmulasztja az baj
Ez azért nem teljesen így van...
Egy számlát lehet sztornózni, egy blokkot ki lehet ütni a pénztárgépből ha a vevő nem fizet. Fordítva nehézkes, a vevő egy NAV bejelentésen kívül kevés dolgot tehet ha fizet és nem kap semmit.
Amúgy amiről te beszélsz arra feltalálták a "pro forma számlát", a "pincérblokk" és társai 100ból 99x csak az adóelkerülés végett létezik, nem a bizalom hiánya miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!