Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Ti milyen mutatószámokkal...

Ti milyen mutatószámokkal ragadnátok meg a "versenyképességet"?

Figyelt kérdés

Elméleti kérdés: adott x db cég. Össze kéne hasonlítani őket, hogy szerintetek melyik a legversenyképesebb és melyik a legkevésbé az.


Milyen mutatókkal vágnátok neki a vizsgálatnak?


2014. jan. 5. 17:58
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Elolvasnám a pénzügyi mutatókról szóló fejezetet, és nem mással íratnám meg a házimat :3
2014. jan. 5. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Ez a kérdés ilyen formában túl általános.
2014. jan. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Elolvastam... szóval azt mondod, hogy a jövedelmezőségnek nincs hozzá sok köze?


(hiszen az nem pénzügyi mutató :) )

2014. jan. 5. 18:38
 4/12 anonim ***** válasza:
A piaci részesedésük növekedésének számait használnám. Természetesen súlyozni kellene az adott piacoknak megfelelően.
2014. jan. 6. 02:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Először én is a piaci részesedésre gondoltam, de nem vagyok benne biztos, hogy az jó. Egyrészt különböző piacokon nem biztos, hogy összehasonlíthatóak a számok, másrészt lehet, hogy valakinek magas a piaci részesedése, de mondjuk veszteséges (talán pont ezért), és akkor ez most jónak számít? Szóval ez egy elég összetett dolog, illetve azt sem ártana tisztázni, hogy mit értünk versenyképesség alatt, mert az is elég szubjektív.

Az biztos, hogy ez a kérdés nem egy életszerű kérdés...

2014. jan. 6. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Piaci részeedés butaság.

Apple részesedése 9% a mobil piacon, android a piacon 80% körül. Mégis az Apple a 3. legazdagabb cég, nem a google, aki mellette ezer mással foglalkozik.

Vagy MS. Ők is valahol 7% körül vannak. Mégis elég gazdag cég.


Szerintem legegyszerűbb adott időszak költsége, és bevétele. Ebből haszon. Alkalmazottak száma. Telephelyek száma. Várható bevételek. Mennyi a forgó eszköze, hány éve létezik a cég.

EU Pályázatnál ezek a döntő szempontok versenyképességre.

Így csináld, szerintem.

2014. jan. 7. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Versenyképesség nem egyenlő a cég gazdagságával. Nem az volt a kérdés hogy egy cég mikor versenyképes, hanem az hogy hogyan tudod összehasonlítani x db cég versenyképességét. Tehát nem a legnagyobb nyereséget elért cég a megoldás.
2014. jan. 7. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Mutatószámok=indikátorok.


A céget legegyszerűbben tudod megmérni, ha megnézed milyen eredményeket ért el. És milyeneket tud. Ehhez alap, hogy mennyire gazdaságos. Egy jó profitott termelő cég, tud új dolgokba fektetni, jobban tud reagálni a piacra. Mivel van miből változnia. Van tartaléka. Képes innóvációra.


A nevében is benne van, verseny.

Vajon a maratoni futóversenyt az nyeri, akinek van erőtartaléka, vagy a Józsibácsi, aki életében egyben nem futott le 2 km-nél többet.


Szerintem egyértelmű. A többi rizsa.

Egy EU pályázatnál, a versenyképpeséget így vizsgálják. Persze tudom a tankönyveket el kell adni valahogy, meg értem, hogy nem lenne szükség egy két szakmára, ha 6-7 darab számból meg lehetne mondani, hogy életképes-e és versenyképes-e egy cég.

2014. jan. 7. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"Versenyképesség nem egyenlő a cég gazdagságával."


Figyelmedbe javaslom samsung, htc párost.

4 éve htc volt a legjobb teló gyártó, ma a samsung. Sőt ma már a samsung diktála a divatot. Ők sok pénzt ölnek kutatásba, fejlesztésbe. Ezen a szinten nem lehet egy jó ötletből sok pénzt csinálni, itt már pénz kell.

2014. jan. 7. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Akkor pontosítok: adott egy eu-s pályázat. És a tervezők annyit határoztak csak meg, hogy a pályázat célja a versenyképesség növelése. (+nettó árbevétel és hozzáadott érték növekedése)
2014. jan. 7. 20:55
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!