Lejárt számla könyvelése?
Érdeklődni szeretnék, hogy az augusztusban kiállított, szeptemberben lejárt határidejű, nem kifizetett számlát, ami a könyvelésbe nem lett belerakva, most decemberben hogyan lehet elkönyvelni?
Főként könyveléstechnikailag érdekelne a dolog, hogy milyen számlára és hogyan könyveljük le az ilyen tételeket! Illetve, hogy a számviteli tv. mely része vonatkozik erre.
Köszönöm.
A teljesítés dátuma szerint a megfelelő költségszámlára a szállítókkal szemben. Ahogy írta az első, ÁFA-önrev. kell.
A számviteli törvény nem tesz különbséget lejárt fizetési határidejü, vagy határidőn belüli számla könyvelése között.
Persze ez csak a kettős könyvvitelre vonatkozik = társaság.
Egyéni vállalkozóra a számviteli törvény nem vonatkozik, viszont náluk csak a "pénzügyileg rendezett" tételek könyvelhetők, akkor viszont jogos, hogy nincs lekönyvelve!!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!