Szeptemberbe kezdtem dolgozni, a fizetésem nem éri el a nettó 100ezret. Kapok adó visszatérítést majd nyáron?
Ha a munkáltató nem jól számolt, akkor lehet, hogy kapsz vissza, de az is, hogy neked kell valamennyit ráfizetni. De azért ha csak egy munkád van (egy helyről van csak adóköteles jövedelmed)és a munkaügyes a cégnél érti a dolgát, akkor nem nagyon szokott elszámolás történni (de mindig ellenőrizd le!). Minden hónapban kapsz (kell, hogy kapj) a munkáltatódtól az előző havi kifizetésekről egy jegyzéket, ebben benne van, hogy mennyi a bruttód, mire mennyit vontak le, és mennyit utaltak a számládra.
Ahogy itt már írták, januárban a munkáltatód ad egy kivonatot az egész évről, ebben sorszámozott sorokban lesznek az összegek, ezek jó esetben megegyeznek az adóbevallás vonatkozó sorszámaival, tehát ha csak egy helyről kaptál jövedelmet, nem lesz nehéz az adóbevallást kitölteni.
Egyébként volt korábban olyan is, hogy hatósági adómegállapítás, meg olyan, hogy munkáltatói, azaz nem te, hanem az adóhatóság, vagy a munkáltató készítette el helyetted az adóbevallást, de egyrészt voltak korlátai (pl. csak akkor lehetett kérni, ha egy helyről van bevételed), másrészt fogalmam sincs, hogy van-e még, és pontosan milyen feltételekkel, mert mindig magamnak csináltam, akkor is, ha csak egy helyről volt bevételem, mert sosem árt, ha az ember legalább az alapokkal tisztában van.
Én egyébként javaslom, hogy digitálisan készítsd el, és regisztrálj ügyfélkapura is. Ez a legegyszerűbb (szerintem). NAV honlapjáról letölthető a bevalláshoz szükséges keretprogram és a megfelelő nyomtatvány telepítője. A honlap kicsit nehézkes, nem felhasználóbarát (szerintem), de ez a bal oldali menüben még elég tűrhetően előbogarászható.
Az ügyfélkapus regisztrációhoz egyszer be kell menjél egy kormányhivatalba, de szerintem megéri megcsinálni, mert onnantól sok mindent leegyszerűsít. Többek között az adóbevallás is beküldhető így, és azt is meg tudod nézni, hogy milyen OEP-finanszírozott egészségügyi ellátásokat számoltak el rád.
Annó, régen, amikor én voltam zöldfülű a témában, szerencsém volt, mert egy nagyon ügyes és segítőkész nő volt a munkaügyesünk. Egy kérdést neked is megérhet majd adóbevallás idején a munkaügyesetek felé, hátha könnyebb lesz úgy.
És végül NAGYON FONTOS!!!
Minden adózással kapcsolatos papírt, vagy elektronikus dokumentumot (akár kinyomtatva is) minimum 6 évig (alapesetben 5 évig, de bizonyos évfordulók miatt jobb, ha 6 évig) gondosan őrizz meg!!! Legyen erre egy külön mappád, ahol évenként összegezve gyűjtöd ezeket. Ezt vedd nagyon komolyan. Ami azt illeti, én jóval túl vagyok az 5, ill. 6 éven, de adózással kapcsolatban még soha nem dobtam ki papírt. Az adóhatóság azért tud hajmeresztő dolgokat csinálni.
Nagy birka vagy utolso....
Az elektronikussan bekuldottet igenis kinyomtatva kell megorizni!!!
Kedves 15-ös, minden ilyen dokumentumon van valami számkód, QR kód, vagy hasonló. Jobb, ha megvan nyomtatva is, mert az elektronikus adatok 5 év alatt már sérülhetnek.
Azonban valóban kérdés, hogy jogilag hiteles-e a kinyomtatott, kóddal ellátott elektronikus dokumentum. Személyes véleményem, hogy durva, ha nem, és utána is fogok járni ennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!