Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Mit jelent ez a mondatrész?...

Mit jelent ez a mondatrész? "a munkavállalónak hitelintézet vagy a Magyar Államkincstár útján, annak igazolása alapján nyújtott"

Figyelt kérdés

"2.7. a munkáltató által lakáscélú felhasználásra a munkavállalónak hitelintézet vagy a Magyar Államkincstár útján, annak igazolása alapján nyújtott, vissza nem térítendő támogatás (ideértve a munkáltató által lakáscélú felhasználásra nyújtott kölcsön elengedett összegét is) a vételár vagy a teljes építési költség 30 százalékáig, de több munkáltató esetén is a folyósítás évét megelőző négy évben ilyenként folyósított összegekkel együtt legfeljebb 5 millió forintig terjedő összegben, feltéve, hogy a lakás nem haladja meg a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendeletben meghatározott méltányolható lakásigényt (lakáscélú munkáltatói támogatás).

"


[link]


Kernem igazolást a Magyar Államkincstártól, hogy a munkavállalómat támogatni szeretném?


2013. aug. 19. 12:51
 1/1 anonim ***** válasza:

Egy lakáscélú felhasználású hitellel a munkáltató úgy támogathatja a dolgozóját, hogy nem a kezébe adja a pénzt, hanem hitelintézet útján bocsátja a "rendelkezésére". Nyit valamelyik banknál ilyen célból folyószámlát, arra átutalja azt a bizonyos összeget, amely nem haladhatja meg a megvásárolni kívánt ingatlan, vagy építeni kívánt ingatlan vételárának, építési költségének 30 %-át(maximum 5 milliót). A bank pedig azt valamilyen hivatalos dokumentum (adásvételi szerződés, számla) benyújtása után kifizeti azt az eladónak, vagy az ingatlant építőnek, de nem a dolgozónak!

Ezt a munkáltató megteheti a Magyar Államkincstár, vagy bármely általa választott bank útján. Ők erről kötelesek adatot szolgáltatnak az adóhatóságnak, csak így lesz belőle adó- és járulékmentes dolog...:)

A folyósított hitelintézet igazolást fog kiadni erről, amelyet meg kell őrizni az adó elévülési idejéig, hogy egy adóellenőrzés esetén igazolni tudja a dolgozó, hogy jogosan kapta adó- és járulékmentesen a támogatást. Ez az a bizonyos "igazolása alapján nyújtott".


A dolgozóval kell kötni egy szerződést erre a támogatásra. Ott a dolgozó nyilatkozik, hogy 4 éven belül nem kapott sehonnan hasonló támogatást, vagy kapott, de akkor tételesen felsorolni, hogy honnan, milyen címszóval, milyen összegben. Ezek után dönthető el, hogy akkor még kaphat, vagy sem, milyen összegben, stb. A cég ügyvédje nem árt hozzá, hogy tuti legyen minden. :)

2013. aug. 21. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!