Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Mi kell ahhoz, hogy magánszemé...

Mi kell ahhoz, hogy magánszemély kiadjon nyárra egy nyaralót?

Figyelt kérdés

Van egy balatonfüredi apartmanunk, amit nyaralónak szoktunk használni, de idén jobban jönne a pénz, szívesen kiadnánk.


Mi ennek a legális módja? Kell ehhez céget alapítani, vagy megoldható magánszemélyként is? Kell hozzá bármilyen engedély? Adózás? Hogyan, mennyit?


Köszönöm szépen.



2013. jún. 3. 09:34
 1/7 anonim ***** válasza:
Nem értek a témához csak segítő szándékkal teszem. Volt kollégáméknak siófokon volt egy kis nyaralójuk és ők az Ibuszon keresztül adták ki. Mármint velük kötöttek szerződést és úgy! Csak ennyit tudok!
2013. jún. 3. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

A rendes kiadásnál lehet magánszemélnyek, csak az apehknél kell jelenteni és adózni belöle.

Tuti hasonlóan megy a nyári kiadás is.

Viszont valakinek takarítani kell a nyaralót is, gondozni azt, locsolni a fövet stb...

Szerintem bezséljetek a helyi utazási irodával, ök profik és segítenek, és találnak vendégeket is bele.

2013. jún. 3. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Lehet magánszemélyként is. Ingatlan bérbeadásként funkciónál. Nem kötelező rá külön adószámot kiváltani az adóhatóságnál, viszont negyedévente adóelőleg-fizetési kötelezettség van utána. Bevallani csak év végén kell az adóbevallásban.
2013. jún. 3. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat.


Nem szeretnék irodával szerződni, szerintem könnyen meg fogom tölteni én is, akkor meg nem fogok jussot fizetni :]


Apeh honlapján nézelődtem, de elég komplikált. Nincs valahol ez emberi nyelven leírva, hogy pontosan mivel jár, mikor jelentem le (mindig, vagy utólag), illetve, hogy a negyedévenkénti adóelőleget hogyan fizessem be? Megtippelem, hogy mennyi lesz a bevétel, és annak a várható adóvonzatát előre átutalom? ..

2013. jún. 3. 12:36
 5/7 anonim ***** válasza:

Dolgozz meg a pénzedért :)))

Tudom javasolni a guglit ha már irodával nem akarsz bajlódni igaziból az a legtisztább mert ott csak a pénzt mész felvenni!

De ha ennyire nem érted a NAV nyelvezetét akkor menj el könyvelőhöz az talán majd eltudja magyarázni, hogy megértsed!

2013. jún. 3. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Sandol ***** válasza:

Szia!


Ahogy már itt is írták nem kell adószámot kérned. Minden negyedévet követő 12-éig be kell fizetned a jövedelmed (bevétel-10% költség) után a 16% szjat és majd az éves adóbevallásban kell bevallanod az egész jövedelmed és a már befizetett adód.

2013. jún. 3. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem olyan bonyolult.


Van egy bevételed, és vannak a kiadással kapcsolatban felmerült költségeid.

A bevételeddel szemben elszámolhatod a költségeidet. Ezeket a költségeket bizonylattal tudnod kell igazolni. Ha nem tudod, akkor hiába volt kiadásod, nem számolhatod el költségként, maximum azokat, amelyeket bizonylat nélkül is megenged az SZJA törvény.

A bevétel és a költség különbözete lesz az adóköteles jövedelmed, ha pozitív. Ennek 16 %-a az adó mértéke.


Ingatlan bérbeadásnál kétféle költségelszámolási mód közül választhatsz: az egyik a fent említett bizonylatgyűjtögetős (tételes), a másik pedig az, amikor nem gyűjtögeted a bizonylatokat, és azok nélkül is a bevétel 10 %-át elszámolhatod költségként (10 %-os módszer).

Egy bérbeadásnál azért van a bevétel 10 %-át meghaladó költség is (rezsiszámlák), tehát érdemesebb a tételes elszámolási módot választani, hiszen az számodra kedvezőbb adózás szempontjából.


A tevékenység kezdetekor eldöntöd, hogy melyik költségelszámolási módot választod a jövedelmed kiszámolásához. Azzal kell egész évben számolnod, nem variálhatod év közben a kettőt. Negyedévente meghatározod valamelyik módszerrel a bevételeid és költségeid különbözeteként a jövedelmed, majd annak 16 %-át befizeted az államnak, vagy átutalással, vagy sárga csekken. Sárga csekket lehet tőlük igényelni, egy évre maximum 12 db-ot. Postán kiküldik. Neved, adóazonosító jeled, melyik adószámra kérsz csekket és darabszámot kell megadnod, no meg hogy hova küldjék ki. Adónem: 103 Személyi jövedelemadó.


Eljön az év vége, elkészíted az összes bevételed, kiadásod meghatározásával a bevallásod. Majd az év közben befizetett adóelőlegek és az év végén véglegesen kijött adókötelezettség közötti különbözetet rendezed.


Bevalláskor van választási lehetőséged újból a költségelszámolási módot illetően. Ha év közben a 10 %-os elszámolási móddal határoztad meg a jövedelmed, de a számításaid alapján kiderül, hogy kedvezőbb számodra, ha a tételessel határozod meg, akkor a bevallást elkészítheted a tételessel. Ehhez persze rendelkezned kell a költségeket tételesen igazoló számlákkal, bizonylatokkal.

Fordítva már nem igaz. Ha év közben tételessel határoztad meg a jövedelmed, akkor év végén már nem térhetsz át a 10 %-os elszámolási módra!


Bizonylat: A nyugta nem az! Bizonylat csak olyan hitelt érdemlő okirat lehet, amelyen beazonosítható vagy (név, cím, adott esetben egyéb adat), és egyértelműen bizonyítható az, hogy a tevékenységgel kapcsolatban felmerült költség/kiadás szerepel benne. Természetesen dátummal rendelkezie kell, hiszen onnan tudod, hogy milyen adóidőszakot érint a kiadás, és melyik időszakod bevételével szemben számolhatod el.


Azt még tudni kell, hogy ha a bérbeadásból származó jövedelmed (nem a bevételed!) eléri az évi 1 millió forintot, akkor a teljes jövedelem után 14 %-os mértékű egészségügyi hozzájárulást (EHO) is kell még fizetned.


Hirtelen ennyi...

2013. jún. 4. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!