Könyvelőket kérdeznék: kell-e adásvételi szerződést készítenem egy számítógépről, mely vállalkozásom használatában van, ha az már a vállalkozói tevékenység kezdetén is a tulajdonomban volt?
Viszont azt, hogy a tulajdonomban volt, semmilyen módon nem tudom igazolni, mert alkatrészeként lett összerakva, és minden alkatrész használt, garanciáját vesztett cikk.
Elszámolni, az értékét leírni nem akarom, semmit nem szeretnék visszaigényelni utána, azonban a jelenlegi könyvelőm ragaszkodik az adásvételi szerződéshez, és arra lennék kíváncsi, hogy miért, mert nekem nem hajlandó megindokolni.
Ha költségként még a megvásárolt, használt alkatrészek beszerzési árát sem könyveltétek be a vállalkozásnál, akkor nem tudom miért erősködik.
Ha a megvásárolt alkatrészeket elszámoltátok költségként, akkor viszont az összerakás után aktiválni kellett volna, és mint kész számítógépet nyilvántartani. Ha ez megtörtént, akkor valóban kell az adás-vételi, mert a nyilvántartásból (analitikából) nem fogja tudni mi alapján kivezetni.
Szóval ezeket a részleteket meg kell vele beszélni. Meglehet, hogy igaza van, de a sarkalatos kérdés:
- az alkatrészeket elszámoltátok-e költségként-
- lett-e aktiválva (üzembe helyezve) a kész számítógép?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!