Hogyan írjam alá az adóbevallást elektronikusan?
Jajj istenem!
Ha van ügyfélkapud, meg jelszó, meg felhasználói neved az apehnál bejelentve, akkor tudod a magyarország.hu-n keresztül elektronikusan elküldeni. De akkor ennek meg van a külön útja, és semmit nem kell szkennelned. Egy példányt nem árt kinyomtatnod elküldés előtt!
Ha ilyen felhasználói név, stb. nincs, de géppel készítetted el a bevallásodat, akkor valóban kinyomtatod 2 példányban, ahol a nyomtatvány kéri, mindenütt aláírod, és vagy postázod az egyik példányt, vagy személyesen leadod a legközelebbi ügyfélszolgálaton.
Hát igen!
Ha az adóbevallást elektronikus úton óhajtod eljuttatni a hatósághoz, akkor a nyomtatványkitöltő program segítségével megcsinálod a bevallást, nem írsz alá semmit, hanem bejelölöd a nyomtatvány elektronikus továbbításra, majd a saját ügyfélkapudon keresztül feladod. Ez olyan, mintha aláírtad volna. Ehhez az ügyfélkapuhoz kell ugyebár az okmányirodai regisztráció előtte.
De ha csak a nyomtatványkitöltő programmal elkészíted a bevallást, de ügyfélkapus hozzáférésed nincs ahhoz, hogy el is tudd elektronikusan küldeni ezt a bevallást, akkor a már elkészült adóbevallást ki kell nyomtatnod, alá is kell írnod, majd postán feladnod az adóhatóságnak, vagy személyesen eljuttatnod oda.
Ez az, amikor elektronikusan töltötted ki a bevallást, de nem elektronikusan juttatad el (ügyfélkapun keresztül) a hatósághoz. Már csak azért sem, mert nincs ügyfélkapus hozzáférésed a rendszerhez, ami azért kell, hogy el is tudd az internet segítségével juttatni a hatósághoz a bevallásodat. Anélkül nem megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!