Mit jelent az pontosan, hogy egy vállalkozó sok mindent "leírhat az adójából"? Pontosan mit írhat le és hogyan történik ez az egész?
Nem az adójából írhatja le, hanem költségként számolhatja el (nagyon egyszerűsítve a költségekkel csökkentett bevétel után adózik)
Azt számolhatja el költségként, ami a vállalkozási tevékenység folytatásának érdekében merült fel: adók, járulékok, fuvarozóknál üzemanyag; fénymásolóknál papír, fénymásológép, toner/festékkazetta.
Vegyük a legegyszerűbb példát. Adott egy kereskedő, aki az adott hónapban eladott mondjuk táskákat, amiért kapott 3millió forintot. Na de ezeket a táskákat neki is meg kellett valahol vennie, vagy elő kellett állítani, ez neki mondjuk 600ezer forintba került. Ráadásul bérelnie kell üzlethelyiséget, fizetni annak a rezsiét, ez további 800ezer Ft költség. Szóval az adóalapja nem a 3 millió Ft bevétel lesz, hanem ebből kivonhatja azt, amit az árura és az üzletre költött, és csak a maradék lesz a jövedelem, ami után adóznia kell.
A számokat hasraütéses alapon írtam, csak a szemléltetés kedvéért. Meg persze rengeteg apró dolog felmerülhet költségként, ez csak a két legnagyobb. Pl. fel is kell mosni azt az üzlethelyiséget, tehát mindjárt a tisztítószerekről kapott számla összege is csökkenti az adóalapot. Trükközni ezzel általában ott lehet, hogy főleg egy nagyobb cégnél, gyárnál arra már egyetlen ellenőrnek nincsen kapacitása, hogy az összes ilyen kis piszlicsáré tételnél kiszámolja, hogy mennyire van ténylegesen szüksége a vállalkozásnak, és mi az, ami már a család, a barátok a vállalkozás nevére tisztítószerről kért számlája volt. A sok kicsi sokra megy elv itt is érvényesül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!