Az alkalmi munkavállalásról milyen igazolást kell kiadni a munkáltatónak?
"6. Igazolás kiadása az adókötelezettségek teljesítéséhez
Az Efo.tv.-ben nem szabályozott adózást érintı kérdésekben az Art
rendelkezéseit kell alkalmazni. Ebbıl következıen az egyszerősített
foglalkoztatás keretében foglalkoztatott magánszemély számára a munkáltató
olyan bizonylatot köteles kiállítani és a kifizetéskor átadni, amelybıl kitőnik a
magánszemély bevételének teljes összege és jogcíme, ugyanakkor nem kell
alkalmazni az Art. 46. §.ának azon elıírását, hogy a munkáltató az elszámolási
évet követı év január 31-éig összesített igazolást ad a magánszemélynek16."
Az igazoláson szerepelnie kell a munkáltató azonosítására alkalmas adatoknak (munkáltató neve, címe, adószáma);
a munkavállaló azonosítására alkalmas adatoknak (neve, anyja neve, címe, adóazonosító jele, célszerű feltüntetni a születési nevét, születési helyét és idejét, TAJ számát)
A kifizetés jogcímét (alkalmi munka, mezőgazdasági idénymunka, turisztikai idénymunka)A foglalkoztatás ideje és a kifizetés összege.
Adózási szempontból elég a -tól -ig dátum (pl. 2012.03.01-2012.03.03) és a kifizetés összesenje (pl: 15000 Ft) Felénk viszont a munkaügyi nem fogadja el ezt a fajta igazolás, napkora lebontva kéri (pl: 2012.03.01: 5000 Ft, 2012.03.02: 5000 Ft, 2012.03.03: 5000 Ft)
Mi a napi felsorolásnál felsoroljuk a közteher összegét is (1000, illetve 500 forint)
Valamint összesítjük az adatokat (ledolgozott napok száma, kifizetés összesen, közteher összesen)
A kifizetett összeg átvételének dátuma és a dolgozó aláírása.
2 példányban csináljuk, egyik megy a könyvelésbe, a másik a dolgozóé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!