Az APEH oldalán azt olvastam a 7-es adószámhoz tartozó adatbejelentő lapnál (07T101), hogy forgalomból kivonva 2008. 01. 01. Miért? Mi van helyette?
Figyelt kérdés
Énekesnőként tevékenykedem, számlát kellene adnom.
Ehhez a tevékenységhez, ha jól tudom, a 7-es adószám igénylése az ideális.
Szükségem van működési engedélyre? Mi kell még az ügyintézéshez (papírok)?
2009. ápr. 8. 14:10
1/2 anonim válasza:
Szia! A nyomtatvány nevében a 07 az évre tesz utalás, azaz az 2007 évben volt használatban, amit ugye 2008 januárban kivonnak, most 2009 van, tehát a 09T101-es nyomtatványra lesz szükséged. Működési engedélyre akkor van szükség, ha te valamilyen terméket értékesítesz (pl. hangszert, cd-t, könyvet), és akkor kell ahol ezt meg tudod tenni, illetve pénztárgép is kell, ha csak szolgáltatást nyújtasz (pl. énekelsz, vagy tanítasz énekelni) akkor nem kell működési engedély, csak az adószám amit megigényelsz a nyomtatványon, no meg be kell szerezned nyugta- illetve számlatönböt, valamint ezek szigorú számadású nyilvántartásást is el kell készíteni.
2/2 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm, most már világos! :)
Futok is az APEHbe! :) Április 23-án már komolyan beindul számomra a "szezon"!
Szép napot! Üdv: Jázmin
2009. ápr. 9. 08:38
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!