Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Önbevallást hogyan/hol kell...

Önbevallást hogyan/hol kell csinálni? (adóamatőr vagyok)

Figyelt kérdés

Soha életemben nem adóztam, fogalmam nincs, hogy hol és mit kell csinálni.


Internetes munkám lenne, de addíg nem merem elkezdeni, míg nem tudom biztosan az adózás menetét, mert mindenki többszázezres bírságokkal ijesztget engem. Az APEH is...


Az internetes "munkám" szerződése szerint nem áll fenn köztünk munkajogi viszony, de azt azért megemlítik, hogy minden adókötelezettség engem terhel. Én már eleve azt sem tudtam, hogy ha a bankszámlámra pénz kerül vagy adót vagy illetéket kell fizetni. Mindegy.


APEH-ban azt mondták, hogy csak akkor tudnak bármit mondani, ha én megmondom, hogy a "munkáltatótól", akivel nem állok munkajogi viszonyban, milyen jogcímen kapom a kifizetést.


A "munkáltatótól" megkérdeztem, azt mondta, hogy nincs jogcím, mert a náluk tevékenykedő emberek nem állnak velük alkalmazotti jogviszonyban, így az adózás önbevallásos úton történik.


Eddig rendben minden, csak azt nem tudom, hogy mit jelent az önbevallás. Illetve halvány elképzelésem van, csak nem tudom, hogy azt hol, illetve hogyan kell intézni és ez vajon újabb plusz költséget jelent e.


Az APEH-ba már nem szívesen kérdezősködök, mert már kétszer is voltam ott "tájékoztatás" címen, de semmit nem tudtam meg tőük, ködösen, megfontoltan és gyanakvóan beszélnek mindenről, mintha kb az lenne írva a homlokomra, hogy ADÓCSALÓ, arról nem is beszélve, hogy annyi szakkifejezést használnak egy mondatban, hogy szellemi fogyatékosnak érzem magam, mikor velük beszélek, nem értek semmit.


Kérem, valaki segítsen. Előre is köszönöm.


2011. máj. 13. 23:31
 1/5 anonim ***** válasza: