Milyen konkrét lépései vannak, ha az USA-ból rendelek valamit nagyobb értékben 2025-ben?
Életemben először szeretnék rendelni valamit az Unión kívülről.
Egy alkotót támogatnék azzal, hogy megvásárolom egy munkáját, és nincs európai viszonteladója.
Szóval… ha jól tudom, van postaköltség, aztán vám, annak a kezelési költsége, az ÁFA + kategóriánként változik, hogy hány százalékot számítanak fel még ezen kívül. Változott valami, vagy eleve rosszul tudom?
Illetve ezt valahogy még a NAV-nak is jelezni kell. Nos, ötletem sincs, hogy ezt pontosan hogy és milyen felületen keresztül kell.
Valaki leírná, hogy ez pontosan hogyan zajlik?
Soha nem csináltam ilyet.
Jól tudod. A folyamat így néz ki:
1. Megrendeled, kifizeted, ők elpostázzák (idáig tiszta sor)
2. Amikor beérkezik az országba a csomag akkor a fuvarozó cég (legyen az a magyar posta vagy más fuvarozó, pl DHL) meg fog keresni téged. A normális cégek pl emailben, a magyar posta majd levélben :D És megkérdeznek, hogy kéred-e, hogy ők intézzék a vám-ot helyetted (gyakorlatilag hacsak nincs speditőr ismerősöd akkor ez az egyetlen járható út). Itt azt mondod, hogy igen, intézzék
3. A cég elintéz mindent és vagy megkér, hogy előre fizesd ki a VÁM + ÁFA + ügyintézés költségét, vagy a posta esetében átvételkor a postásnak is tudod ezt fizetni
4. Kihozzák a csomagod, fizetsz, örülsz.
Szóval, akkor nem kell hozzá Ügyfélkapu(+), meg hasonlók? 😂
Nagyon szépen köszönöm a választ! 🙏🏻
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!