Elfelejtettem menni jelentkezni álláskeresőire, most pedig fizetnem kell TB után?
Pályakezdő vagyok, aki nem talál munkát.
Voltam jelentkezni a munkaügyi hivatalba, hogy fizetve legyen a TB-m.
De, elfelejtettem elmenni. 3 havonta kell jelentkezni és teljesen kiment a fejemből.
Pár napja kaptam egy papírt, ahol az áll, hogy 09.14-i dátumtól számolva fizetnem kell az adót, ami napi 380Ft. ~30ezer forintot kellene befizetnem.
De, jött még egy papír magától a munkaügyi hivataltól, hogy 11.28-i dátummal szüntették meg az álláskeresői viszonyomat.
Amit nem értek, hogy akkor miért 09.14-től számolt fel a NAV adót?
Szerintem regisztrált álláskeresőként nem fizetik helyetted a járulékot. Akkor nem kell fizetned, ha amúgy álláskeresési járadékot is kapsz.
Viszont a 09.14-es dátum nem tudom hogy jöhet ki. Dolgoztál valahol valamit nyáron?
Semmit.
Május óta nem találtam munkát.
Elmentem jelentkezni májusban, majd rá augusztus végén ismét (3 hónap), majd most kellett volna újra november végén.
Eddig nem volt probléma, nem jött soha NAV-tól papír, nem értem miért szeptember 14-től számláznak, amikor a munkaügyis papíron ott van feketén fehéren, hogy november 28.-tól szüntették meg az álláskeresőimet.
Attól, hogy álláskereső vagy (akár regisztrált,akár nem), de nem folyósítanak részedre álláskeresési járadékot, még fizetned kell magad után az egészségügyi szolgáltatási járulékot.
Akkor nem kellene, ha ellátást is folyósítanának részedre.
Mikor végeztél a sulival? Középiskola, vagy felsőbbfokú suli volt?
Ha válaszolsz, akkor tudunk érdemben segíteni.
2022ben érettségiztem, 2023ban technikum.
Dolgoztam 4 hónapig 2024 februártól 2024 júniusig.
Júniusban voltam jelentkezni álláskeresőire, augusztusban is. Ott akkor miért nem kellett tb-t fizetnem?
Szerintem most találtak meg a rendszerben, mint potyautas, azért most írják elő a járulékokat.
Ha 2024. júniusig 4 hónapot dolgoztál, akkor utána még van 45 passzív napod, így én sem értem, hogy hogyan jött ki szeptember 14.