Ha egy Kft-nek a NAV megszüntette az adószámát egy könyvelési bevallás elmaradása miatt, akkor az új adószám létesítéséig számlát sem fogadhat be a cég, mint vevő, és nem teljesítheti utalhatja az ellenértékét sem a kapott szolgáltatásnak?
A törölt adószámú cég nem jogosult számlát kibocsátani, és az általa kiállított számlák nem alkalmasak adólevonási jog gyakorlására. Ezért üzleti partnerei nem fogadhatják be ezeket a számlákat, mivel a NAV fiktívnek minősíti az ilyen gazdasági eseményeket.
Egy törölt adószámú cég nem jogosult az áfa levonására, mivel az adólevonási jog gyakorlása az érvényes adószám meglétéhez kötött.
A beérkező számlák gazdasági eseményként nem számolhatók el a törölt adószám időszakára vonatkozóan, mivel a NAV ezeket az időszakokat nem tekinti jogszerű működésnek.
Azt írtam hogy már kaptam azóta számlát.
Ezzel mi a helyzet?
Rendezzem, vagy várjon a szállító, amíg új számot kapunk?
"A régi törlésétől az új adószámig terjedő időszakban keletkezett számlákkal mit lehet tenni?"
Semmit.
Egy normális cég normális vezetője az esemény után azonnal értesíti az üzleti partnereit a történtekről. Így azok nem állítanak ki a törölt adószámra számlát. És ő is felfüggeszti a pénzügyi tevékenységet a helyzet rendeződéséig. Ja, és picsán rúgja a könyvelőt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!