Külföldi állampolgárként mennyi idő elintézni a magyar adószámot?
Külföldi munkavállaló csak postán vagy személyesen (NAV ügyfélszolgálaton) igényelhet adókártyát.
A postán beküldött adatlapnál (T34-es adatlapot kell kitölteni hozzá) a bejelentett adatokat igazoló okiratokat másolatban csatolni kell az adatlaphoz.
Mire van szükség az ügyintézéshez?
Személyi igazolvány vagy jogosítvány vagy útlevél, valamint lakcímkártya,
újszülött adókártya-ügyintézéséhez az újszülött születési anyakönyvi kivonata.
Mennyibe kerül az adókártya?
Ingyenes ->
- első alkalommal;
- ha téves vagy megváltozott adat, például névváltozás miatt kell cserélni;
- ha az igénylő sérült igazolványt kapott, vagy nem kapta meg az igazolványt,
- ha ellopták (ekkor be kell mutatni a rendőrségi jegyzőkönyvet is).
3 000 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell azonban fizetni a pótlásért, ha a kártya
- elveszett,
- megrongálódott vagy
- megsemmisült.
T34-es adatlap az igényléshez (előtte a 24-es szám az évszámot jelöli). ->
Ügyintézési határidő: 15 nap. (kártya legyártatása)
Ha sürgős az adóazonosító megismerése, akkor lehet kérni, hogy adjanak róla ki papír alapon egy igazolást, amíg a kártya legyártása folyamatban van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!