Ha egyénileg fizetem a TB-met az automatikus vagy évente a NAV-nál nyomtatványt kell kitöltenem hozzá?
"Kettőt kattintasz a telefonon és ki van fizetve."
Az oldalsó gombot kell kétszer, vagy melyiket?
Ha illendően kommunikálnál, akkor a buta kérdésedre is kapnál választ.
A válasz egyébként ott van a NAV weboldalán, ha nemcsak a beszólogatás menne, hanem az értő olvasás is, akkor nem kellene ilyen felesleges, buta kérdésekkel terhelned az internetet.
"Ha illendően kommunikálnál"
Teljesen normálisan tette fel a kérdést, de neked muszáj volt okoskodni, anélkül hogy bármi hasznosat mondtál volna, most meg sértődötten itt vergődsz.
Ennek mi értelme?
Az egyéni TB fizetési kötelezettséged automatikusan fennáll, de csekket azt kérned kell megint, ha azon szeretnéd fizetni.
Itt a négyes pontban megtalálod, hogy tudsz csekket kérni, valamint azt is, hogy milyen egyéb módokon tudsz befizetni a NAVnak.
Ha már regisztráltál 2023-ban, és megkaptad a levelet, amiben előírták a fizetendő összegeket és határidőket, akkor abban a levélben szerepel az a bankszámlaszám, amire átutalhatsz a bankszámládról internetbankodból.
Akár rendszeres átutalási megbízást is adhatsz, és akkor nem kell minden hónapban odafigyelned a határidőre, nem kell csekkel postára menni órákat sorban állni, mert a bank mindig átutalja a számládról az általad megadott napokon.
Nem kell évente újra kérned a csekket sem, ha rejtélyes okból ragaszkodnál ehhez a perverz önkínzáshoz, mert a magos hívvatal minden év elején újra küldi a levelet, benne a randa csekkekkel.
Nekem csak ügyfélkapun küldtek egy irományt a határidőkről. De telefonon lehet csekket igényelni.
8: így se kis összeg a tb egy munkanélküli számára, számla meg minek, ha nincs bevétele az embernek, de ha van, az átutalásnak is van költsége, a postán a csekkre meg nem számolnak rá + költséget, egy munkanélküli meg ráér sorba állni.
Nem kell jelezni sehol, hogy 2024-ben is "magad akarod fizetni a járulékot". A kötelezettség automatikusan előíródik minden hó 12-én (alapból), viszont befizetési csekket nem küld már automatikusan hozzá a NAV, azt külön kell kérni.
Hogyan igényelhetsz befizetési csekket a járulékhoz:
A postai befizetéshez a következőképpen lehet sárga csekket igényelni:
- a NAV Infóvonalán, a 3-as menüpont választásával (belföldről: 1819, külföldről: +36 (1) 461-1819 hívószám),
- az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) az új nyomtatvány / bejelentés gombra kattintva, a kérelmek menüpontban elérhető és beküldhető a CSEKK elnevezésű kérelem,
- a NAV honlapjáról letölthető CSEKK elnevezésű nyomtatványon (az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogrammal (ÁNYK) kitöltött nyomtatvány ügyfélkapus azonosítással is beküldhető a NAV-hoz, vagy kinyomtatva, papíralapon is el lehet juttatni az illetékes NAV-igazgatósághoz).
- a NAV honlapjáról letölthető „Kérelem CSEKK kiadásához” elnevezésű nyomtatványon, amit papíralapon kell az illetékes NAV-igazgatóságra eljuttatni,
- a NAV ügyfélszolgálatain, személyesen.
Ha telefonon igényled, akkor a 408-as adónemhez kell kérned befizetési csekket. Minden adónemhez külön számlaszám tartozik, azért jó tudni, hogy milyen adónemre kérsz csekket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!