Jó napot! Hogy ha kaptam egy levelet a Navtól és az áll benne hogy önnek küldeménye érkezett a tárhelyére ügyfélkapun és van rá 30 napja hogy meg nézze az mit takar? Komoly vagy nem?
Az azt takarja, hogy kaptál valamilyen iratot a NAV-tól (levelet), csak nem a postás hozta, hanem elektronikus úton továbbították részedre, mert van ügyfélkapud. 30 napig a "tárhelyeden" megtalálod ezt a levelet, utána automatikusan törlődik, ha nem helyezed át a "tartós tárba".
Ha nem tudsz arról, hogy lenne ügyfélkapud, akkor a levél biztosan kamu.
Ha tudsz róla, hogy van ügyfélkapud, akkor pedig lépj be rajta, és olvasd el, hogy mit írt neked a NAV, hátha fontos. A tárhelyre (ahova az iratokat az elektonikus postás hozza) itt tudsz belépni az ügyfélkapus azonosítóiddal ->
Ha attól tartasz, hogy a megnyitástól beáll bármi kötelezettséged a NAV felé, akkor nem kell aggódnod.
Az attól függetlenül beáll(t).
Ha nem veszed át a küldeményt határidőn belül, - akár postán küldött, akár elektronikus úton küldött - az un. kézbesítési vélelem beáll, ezzel nem búj6tsz ki a felelősség alól.
Nyisd meg nyugodtan, de ha nem tudod megítélni a link alapján, hová fog vezetni akkor tényleg a tarhely.gov.hu web oldalon jelentkezz be az ügyfélkapus azonosítóddal.
"Ha nem veszed át a küldeményt határidőn belül, - akár postán küldött, akár elektronikus úton küldött - az un. kézbesítési vélelem beáll, "
Ez hatalmas tévedés!
Semmiféle kézbesítési vélelem nem áll be elektronikusan küldött levélnél, ha egyébként a kérdező nem kötelezett elektronikus kapcsolattartásra a NAV-val, és nem nyilatkozott (rendelkezett) arról, hogy ennek ellenére hivatalos kapcsolattartási formaként kezeli az ügyfélkapun keresztül érkező értesítéseket. Magánszemély alapból nem kötelezett elektronikus kapcsolattartásra egyik szervnél sem.
Abban az esetben, ha nem kötelezett elektronikus kapcsolattartásra és postán (is) kiküldik részére az iratot (ilyenkor szükséges), és azt nem veszi át, vagy megtagadja az átvételét, vagy "nem kereste" jelzéssel érkezik vissza a NAV-hoz, akkor ott már beáll a kézbesítési vélelem a jogszabályban előírt időpontban -> második megkísérlést követő 5. munkanapon.
Egyébként azzal lehet valamit kezdeni hogy levélben keressen a nav ne ügyfélkapun?
Nem értek az ügyfélkapuhoz és sokszor nemtudom megtalálni a levelet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!