A 466 számla egyenleget miért írhattuk Tartozik egyenlegre, ha Követel egyenlege van?
Csináltunk egy feladatot, amit most nézek át ( 1 hét múlva nem lesz óra mert szünet, csak 2 hét múlva, hogy megkérdezzem és szeretnék rájönni, hogy miért)
Nincs feltüntetve a feladatban hogy Tartozik egyenlege lenne, ezért nem tudom miért írhattuk oda, ha a 466-nak egyébként Követel egyenlege van
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
(A kérdező igazából nem a valóságra kíváncsi hanem hogy a feladatban, amiben követel egyenlege van szerinte a 466-nak, miért tekintették azt tartozik egyenlegnek. Már múlt héten is kiírta pontosan ugyanezt a kérdést, de nem tudta elmagyarázni, hogy mi is pontosan a problémája, de a gyakorlathoz nem sok köze van...)
Nos kérdező: NEM TUDNI, hogy a tanárod mit szerencsétlenkedett össze és miért. Vagy a feladat szar, vagy a megoldás vagy a jegyzeted. Ez a pontos válasz a kérdésre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#1
"466-nak hogyan lehet követel egyenlege? "
A számlavázon amit felrajzolunk mindig úgy tanultuk, hogy 1-3 Te ; 4 Ke, 51-57 Te, 58 Ke, 8 Te, 9 Ke
Tehát a "4-esek"-et úgy tanultuk, hogy ha más nincs írva akkor Ke
#2
Nem írtam ki pontosan ugyanezt a kérdést, ezt a feladatot tegnap vettük.
És, de pontosan a valóságra vagyok kíváncsi, mert mi úgy tanultuk, hogy a 4-es számlaváznak azaz 466,467,468.... Ke van
Leírtam mi a "problémám"
Nem szerencsétlen a tanár, nem szar a feladat, a megoldás sem és még a jegyzetem sem. Az, hogy te nem tudod a választ a kérdésre nem azt jelenti , hogy minden szar.
#3 A feladatban nincs mellé írva egyenleg csak, annyi hogy 466 és az összeg, és mondta a tanár, hogy ahova más nincs írva azt úgy kell kezelni, amilyen egyenlege általában van. Mi ezt úgy tanultuk, hogy a 4-eseknek Ke van. A feladatban mégis Te-el tüntettük fel. Ennek nem tudom az okát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
“ A számlavázon amit felrajzolunk mindig úgy tanultuk, hogy 1-3 Te ; 4 Ke, 51-57 Te, 58 Ke, 8 Te, 9 Ke” - ez így nagyon elnagyolt és hibás is. Milyen képzés ez amúgy? Nyugtass meg, hogy max valami középsulis közgáz óra.
Alapjáraton amúgy az igaz, hogy a négyeseknek ÁLTALÁBAN követel egyenlege van. De vannak azért kivételek. Már a saját tőkén belül is lehet pl az eredménytartaléknak T egyenlege. De az általad említett 466-nak is a T oldalára könyvelünk alapból a 467-nek meg a K oldalára. A kettő összevont egyenlege pedig megy a 468-ra, ami így ugye lehet T vagy K is.
Szóval ha nincs odaírva semmi, akkor garantálom, hogy a feladat is arra gondolt, hogy a 466-nak T egyenlege van.
Értem, csak azt nem tudom honnan kellene tudni,ezt hogy a 466-nak T egyenlege van, ha a tanult számlaváz alapján K egyenlegről beszélünk.
Megnéztem a feladatokat és sehol nem írtuk, hogy a 466 kivétel lenne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Figyelj, én az elmúlt közel 20 évben mióta számvitellel foglalkozok elég sok főkönyvet láttam és csináltam is már. Még soha nem láttam olyat, hogy a 466-nak K egyenlege lett volna akár az életben, akár iskolapéldában.
Egyébként onnan kellene tudnod, hogy átgondolod, hogy mikor is könyvelünk a 466-ra. Innen már egyértelmű, hogy melyik oldalára kell.
Vagy gondolj arra, hogy mi is a 466. Előzetesen felszámított áfa. Vagyis amit ide könyvelsz, arra te szinte mint egy követelésre tekintesz. A követelésnek pedig a T oldalára pakolsz. Szóval a 466 ilyen követelés jellegű számla igazából.
Vannak még ilyenek, nem csak a négyeseken belül. Gondolj csak az écs-re. Pl egy 139-nek is a követel oldalára könyvelsz, pedig 1-es. Vagy az 58-nak mindkét oldalára szoktunk. Saját tőkét is említettem már. Szóval mindegyik számlaosztályban vannak ilyesmik.
Az 58-nál felírtuk, ha jól emlékszem az 582-est hogy az lehet Te és Ke is.
A 466-nál nem tudom miért nem tüntettük fel sehol, hogy hiába Ke van a 4-esen ez Te. Mindenesetre köszönöm a segítséget, akkor megjegyzem így .
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Onnan kellene tudnod, hogy a 466-nak mindig követel egyenlege van, hogy tudod az áfa könyvelését a beszerzések esetében. Elvégre könyvelőnek tanulsz, a könyvelők pedig minimum logikus gondolkodásra képesek, ez ALAPkövetelmény.
Szóval továbbra is, ha követel volt a 466 egyenlege akkor csak a feladat, a tanár, vagy a jegyzeted lehet szar, sajnálom.🤷♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!