Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Bevételi pénztárbizonylatot...

Bevételi pénztárbizonylatot és Nyugta átvételi elismervényt hogyan kell kitölteni?

Figyelt kérdés

Magánszemélyként ezeket a dokumentumokat hogyan kell kitölteni?

Nem igazán értek ehhez, de sajnos lakáskiadás miatt kellene ezeket használnom.


2022. okt. 17. 18:22
 1/6 anonim ***** válasza:

Értelemszerűen. De elég az egyik. A másik nem kell. Nyugta mondjuk vagy bevételi.


[link]


Itt minden megvan

2022. okt. 17. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Nekem nem értelemszerű. És ez alapján se amit küldtél tudtam meg, hogy nekem mint magánszemély mit kell kitöltenem meg aláírnom.


És én úgy tudom kell mindkettő, mert hogy a bevételibe írom a bevételt mint bérleti díjat. Ebből adózok majd, ezt kérheti a bank ha úgy van.


Az átvételibe meg a rezsivel együtt átvett összeget ami ugye magasabb.

2022. okt. 17. 19:18
 3/6 anonim ***** válasza:

"És én úgy tudom kell mindkettő, "

Hát nem. Írtam privátban, mert megkerestél.


Valóban nem kell a kettőt egyszerre. Vagy az egyik, vagy a másik.


"Ebből adózok majd, ezt kérheti a bank ha úgy van."

Ez sem teljesen így van...

2022. okt. 18. 04:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Igazából egyik sem kötelező. A lényeg, hogy legyen valami. Bár ha jól tudom, akkor ha átutalással kapod a pénzt, akkor még a bankszámlakivonat is elegendő.

Ettől függetlenül én egy bevételi pénztárbizonylatot állítanék ki róluk.


Azért azt ne felejtsd el, hogy nem minden rezsire igaz az, hogy nem minősül bevételnek! Legszebb példája például a közös költség! Az mindenképpen bevételnek minősül. Elég részletesen le van írva a NAV 10-es információs füzetében.


Mindezek után kell vezetned egy bevételi-költség nyilvántartást. Ebben már meg lehet osztani, hogy az egyes papírokon szereplő (utalásnál kapott) bevételből mi az ami az adóalapba beszámít (ami tényleges bevételnek számít, ebből vonod le az elszámolt költségeket), és mi az ami egyéb bevétel. Ugyanitt vezeted a kiadásoknál azokat, amiket az adószámításnál költségként figyelembe tudsz venni (karbantartás, közös ktg, stb), és azokat is, amiket nem vehetsz figyelembe mint költség (amennyiben megfelelnek a feltételeknek, bizonyos közüzemi számlák).

2022. okt. 19. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"Ettől függetlenül én egy bevételi pénztárbizonylatot állítanék ki róluk."

Ez készpénzes fizetés esetén működik. Utalás esetén nem, mivel ezzel készpénz átvételét igazolod.

2022. okt. 20. 03:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

#5 Megfogtál! Igazad van.

Akkor ahogy az említett információs füzet is írja, kell egy számviteli bizonylatot kiállítani. Itt le vannak írva a tartalmi követelményei:

[link]

Mondjuk beleírnám, hogy a fizetés átutalással történt XY napon.

Szerintem pont az átutalás ténye miatt a bérlő aláírása nem is szükséges. Főleg abban az esetben kivitelezhetetlen a dolog, ha mondjuk a két fél az ország másik végében lakik.

Én biztosan csinálnék hozzá vagy egy megfelelő Word, vagy egy Excel táblát, és csak az aktuális adatokat frissíteném rajta.

2022. okt. 20. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!