Munkaviszonnyal kapcsolatos papírokat meddig őrizzem meg?
Épp selejtezem az iratokat és megtaláltam egyetemista koromból néhány bejelentett munkáról szóló papírt és diákmunkás elszámolásokat - 2009től körülbelül.
Kérdésem hogy mi az amit megtartsak? Nyugdíj miatt merült fel hogy ugye elvileg vezetve vannak a munkaviszonyaim a kiskönyvben, de az csak egy papír. Szükséges-e megőriznem mindenféle ügyes-bajos megbízási szerződést, illetve az elmúlt munkaviszonyaimból származó irataimból bármit?
(más kérdés hogy érek-e vele majd valamit, lesz-e még nyugdíj...)
Munkaviszony igazolással kapcsolatos iratokat a nyugdíjad megállapításáig mindenféleképpen őrizd meg! Ha ez 40 év, akkor 40 évig! Én ezt rá is szoktam piros betűkkel pecsételni a munkáltatói igazolásokra, úgy adom át a dolgozóknak.
Tehát az kell, ahol igazolják, hogy X. Y. cégnél mettől meddig állt fenn a jogviszonyod. Azokat az iratokat sem árt megőrizni, ahol a nyugdíjjárulék-köteles jövedelmeid vannak igazolva. Mivel ezek lesznek a nyugdíj kiszámításához a figyelembe veendő összegek. Ma már az M30-as iratokon is szerepel, bőven elég azokat megőrizni hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!