Mi a teendő, ha a Posta és Webshop is felszámol áfát?
Online vásároltam Unstable Unicorns (Unikornisok: A rémes ménes) társasjátékot kiegészítőkkel eggyüt.
1 x Unstable Unicorns Bundles Unstable Unicorns + Christmas Expansion: $32.00
1 x Unstable Unicorns Expansion Packs Nightmares: $15.00
Subtotal: $47.00
Economy - full tracking (6-16 business days): $10.17
Tax (VAT): $15.44
Total: $72.61
Magyar Posta:
Feladó ország: Németország
Feladó: TEE TURTLE LLC
Összérték (küldemény érték + nemzetközi szállítási díj): 10 331 HUF
Online fizetési lehetőség határideje: 2022.01.07 15:08
Kapcsolódó díjtételek:
Vám: 0 HUF
ÁFA (áfa alap = küldemény érték + nemzetközi szállítási díj): 2 818 HUF
Postai szolgáltatási díj: 599 HUF
Online fizetendő összeg: 3 417 HUF
Fizetendő összeg, amennyiben a küldemény átvételekor kíván fizetni: 3 817 HUF
Már attól is kezdek félni, hogy két külön csomagok kapok és a másikra is még külön díjakat akarnak felszámolni, hiszen a 10 331 HUF az pontosan csak az alapjáték és karácsonyi kiegészítőt tartalmazza $32.00.
Ha a FAQ-t olvasom [link]
Will I need to pay duties and taxes?
"
Specifics for EU customers
TeeTurtle now collects VAT (value-added tax) from customers in the EU at checkout. This should speed up the process of orders getting through Customs for delivery, and will help our customers avoid any additional fees upon delivery.
Please note, as of July 1, 2021, all orders shipped to customers in the EU are subject to VAT (value-added tax). Prior to July 1, some orders (if they were valued below 22 EUR) were not charged VAT, but that exception has been removed.
"
Látszik, hogy a vámot nem számolnak fel hiszen a feladó EU-n belüli Németország és nem vagyok 150€ felett, de én a webshopnál már a 27% áfát is megfizettem "Tax (VAT): $15.44". Az egyedüli, amire gondolni tudok, hogy IOSS-ben nincs benne a webshop.
Vámkezelési költséget nem lehet
"A 150 euró alatti áruk továbbra is vámmentesek maradnak, az alkoholtartalmú termékeket, a parfümöket és a kölnivizeket, továbbá a dohányt és a dohánytermékeket kivéve."
Ezt a Posta is jól írja:
"Vám: 0 HUF"
Az egyedüli bajom, hogy 2x akarják valamiért kifizettetni az áfá-t, miközben a webshop direkt az ország alapján azt belekalkulálta az árba (termék + szállítás egyaránt 27% áfa), amelyet MO megkap tőlük, de valamiért tőlem is beakarják hajtani.
E-mail -ben az online fizetést egyből kínálják, hogy úgy még olcsóbb is, de panasz / fellebezésnek nem adnak helyet pl beküldeném nekik az online számlám.
Valahol olvastam, hogy - ugyan nem egyszerűen/könnyen - de vissza lehet igényelni a postától az ilyen duplán számított áfát.
MEgpróbálom előkeresni.
"A duplán befizetett áfát egyébként vissza lehet igényelni a NAV-tól – az adóhatóság válasza alapján a visszafizetésről szóló határozatot a kérelem elfogadását követő 120. napig hozzák meg."
Talán még időben, de kértem egy felülvizsgálást.
Csatoltam a honalpon lévő rendelést és az e-mailben érkező rendelést.
Köszönöm a segítségeket, jelzek, hogy mi lett a vége.
Az lett a vége, hogy kaptam még egy értesítőt, ahol ua a küldemény azonosító / hozzáférési kód, de a Online fizetési határidőt kitolták, majd amikor megnéztem weboldalt ugyanúgy fizetni kellett az ÁFA-t, valamint a kibővített online határidő fizetési idő sem volt az igazi, mert a régit vette figyelembe ami lejárt, így ez is extra költség volt, hogy nem online történt a fizetés...
Majd júniusban (laza 5 hónapra rá) kaptam manuális válaszlevelet, aminek a lényege "Amennyiben az elektronikus adatokban a feladó nem vagy helytelenül továbbította az IOSS azonosítót, úgy a küldemény áfa megfizetése ellenében kézbesíthető.", sajnos valamit nem jól továbbíthattak:
Tisztelt Ügyfelünk!
Elnézését kérjük, hogy a vámkezelés utólagos módosítására benyújtott igényével kapcsolatban még nem kapott tájékoztatást.
Minden az Európai Unió területére beszállított árutartalmú küldeményt a behozatal jellegétől függetlenül vámkezelni kell. Ebben az automatikus folyamatban zajlik az ún. IOSS küldemények vámkezelése is, melyeknél a vásárló a termék vételárával együtt előzetesen megfizeti az áfa összegét.
Az IOSS áfafizetési mód alkalmazásával történő vámkezelés feltétele a feladó által elektronikusan rendelkezésünkre bocsátott adatok között a pontos IOSS azonosító megléte. Amennyiben az elektronikus adatokban a feladó nem vagy helytelenül továbbította az IOSS azonosítót, úgy a küldemény áfa megfizetése ellenében kézbesíthető. Nyilvántartásunk alapján a szóban forgó küldemény(ek)hez nem érkezett a feladó számára előírt feltételek szerint IOSS azonosító, ennek megfelelően a vámkezelés a hatályos vámjogi, adójogi szabályok betartásával történt.
Érintett küldemény(ek): *************
Az IOSS azonosító utólagos figyelembevételével történő újbóli vámkezelés lefolytatására nincs lehetőség, ezért erre vonatkozó igény esetén kérjük, hogy forduljon a webáruházhoz az áfa összeg visszatérítése érdekében.
A Postai Vámügynökség minden esetben vám elé állítási tevékenységet végez, ennek megfelelően az IOSS azonosítóval és azonosító nélkül érkező küldemények esetében is fizetendő postai vámügynöki díj. A szolgáltatási díjakat honlapunkon a [link] érheti el.
Bízunk megértésében, szolgáltatásainkkal továbbra is rendelkezésére állunk.
Üdvözlettel,
Magyar Posta Zrt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!