Bérbeadás esetén ha magánszemély ad bérbe ez esetben nem tud számlát kiállítani, mi a teendő ilyenkor?
A magánszemély cégnek vagy másik magánszemélynek lenne jobb ha bérbead?
Mi ilyenkor az eljárás?
Köszönöm szépen a magyarázatokat!
Még egy utolsó : mindenképp kell számlát adnom? Nem igazán világos nekem, hogy azt hogyan tudom kivitelezni.
Általánosságban minden tevékenységhez adószámot kell kiváltani az adóhatóságnál.
A magánszemély által ingatlan bérbeadási tevékenység ez alól kivétel. Tehát nem kötelező az adószám igénylése az ingatlan bérbeadásnál, ha magánszemély adja azt bérbe.
Ha nincs adószámod, akkor számlát sem tudsz kiállítani, mivel a nyomtatványboltban adószám birtokában adnak csak számlatömböt.
Az adószám nem egyenlő az adóazonosító jeleddel. Az adóazonosító jeled Téged azonosít, mint magánszemélyt, míg adószámot a végzett tevékenységre adja ki az adóhivatal.
Ha az, akinek bérbe adod az ingatlant, kér a Neked megfizetett díjakról számlát, akkor köteles vagy kiállítani neki.
Ilyenkor két lehetőséged van.
1./ Bejelented az ingatlan bérbeadási tevékenységed az adóhivatalnál és igényelsz hozzá adószámot. Annak birtokában veszel a nyomtatványboltban számlatömböt és kiállítod a bérlőnek a számlát.
2./Nem kötsz bérleti szerződést olyannal, akinek számlaigénye van.
Ha a bérlő nem kér számlát, akkor is köteles vagy egy számviteli bizonylatot kiállítani a bérlő által megfizetett díjakról. De ennek nem kell konkrétan számlának lennie. A számviteli bizonylat formai és tartalmi követelményeit jogszabály írja elő. Ha ezt kockás papíron állítod ki, és a jogszabály feltételeinek egyébként minden másban megfelel, akkor az teljesen jó, szabályos.
8-as válaszoló : nagyon de nagyon szépen köszönöm a részletes, tömör, érthető leírást!
Örök hálám érte hogy vetted a fáradságot!
Minden jót Neked!
Nagyon szívesen, ha van még kérdésed, tedd fel nyugodtan, akár privátban is.
Én pontosan azért nem adok bérbe ingatlant olyannak, akinek számlára van szüksége a kifizetett díjakról. Nem vagyok számlaképes és nem is óhajtok foglalkozni vele. Ezt az elején mindig tisztázom. Viszont számviteli bizonylatot állítok ki, ahogy az SZJA törvény előírja. Nálam ezt a nyomtatványboltokban adószám nélkül beszerezhető bevételi pénztárbizonylat hivatott kiváltani. Ilyet állítok ki a bérlőnek, és átadom a "nyugta" részét neki belőle. Ezzel eleget is tettem a számviteli bizonylatadási kötelezettségemnek, de nem számla formájában.
Előtte én készítettem egy formát, ami megfelelt tartalmában a követelményeknek, és azt adtam a bérlőknek. A pénztárbizonylat nekem egyszerűbb, mert nem igényel állandó nyomtatást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!