Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Hogy igényelhetem vissza az...

Hogy igényelhetem vissza az átutalt pénzem a NAV-tól?

Figyelt kérdés

Még tavasszal igényeltem egy új adóigazolványt, mert elhagytam a régit, viszont véletlen 2x fizettem be kötelezettségi díjat, aztán tegnap kaptam egy ajánlott levelet, hogy 8 napon belül nyilatkozzak, hogy mi legyen a plusz pénzzel.


Hol lehet ilyen nyilatkozatot tenni? Levélben nem volt megadva semmilyen email cím.



2021. okt. 23. 10:29
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
2117-es nyomtatványt kell beadnod.
2021. okt. 23. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

2117-es ahogy az előző is írja

Kitölthető már online nyomtatávnykitöltőbe is, nem szükséges hozzá a java meg a keretprogram telepítése (onya.nav.gov.hu)

2021. okt. 23. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"aztán tegnap kaptam egy ajánlott levelet, hogy 8 napon belül nyilatkozzak, hogy mi legyen a plusz pénzzel."


Ha nem írták le benne, hogy a 2117 Átvezetési és kiutalási kérelmet kell benyújtanod hozzá, hanem nyilatkozatot kértek, akkor nyilatkozatot tegyél erre vonatkozóan.


Pontosan mit írtak a levélben? De pontosan!


Ha nyilatkozatot kell benyújtanod, akkor a levélben feltüntetett osztályra (fejléc, láblécben található, hogy a NAV melyik osztályáról küldték a levelet) írsz egy levelet, hogy X. Y. dupla befizetést X. Y. címemre kérem kiutalni, vagy X. Y. bankszámlára kérem visszautalni. Adóazonosító jeledre mindig hivatkozzál, vagy a tőlük kapott NAV-os iktatószámra. Ha ügyintéző is van feltüntetve a levélen, akkor Őt is ráírhatod. Aztán feladod postán, vagy ha van ügyfélkapus elérhetőséged, akkor ePapír szolgáltatással elküldöd nekik.


[link]


Nekem furcsa, hogy ajánlottan kaptad a levelet, azért nem vagyok benne biztos, hogy az átvezetési és kiutalási kérelmet kell benyújtanod.

Nem mindegy ugyanis!


Tudni kéne pontosan, hogy szó szerint mi állt a levélben.

2021. okt. 24. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

... és a NAV e-mail formájában nem levelez az ügyfelekkel. Az nem hivatalos (beazonosítható) kapcsolattartási forma. Azért ajánlottam az ePapír szolgáltatást, ha van ügyfélkapud, mert azon keresztül beazonosítható vagy és lényegtelen, hogy a rajta keresztül megtett nyilatkozatot aláírtad kézzel vagy sem.


Ha nincs ügyfélkapud, akkor marad a papírra írott nyilatkozat, melyet aláírsz és vagy benyújtod személyesen, vagy feladod postán arra az osztályra, amelyik a levélben szerepel.

2021. okt. 24. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!