Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Adóbevallás. Hogy kell csinálni?

Adóbevallás. Hogy kell csinálni?

Figyelt kérdés

Most először dolgozok Magyarországon, és nem tudom, hogy működik az adóbevallás.

Kaptam egy járulékigazolós papírt a munkahelyemen.

Ezzel kell kezdenem valamit?

Olyat hallottam, hogy a NAV megcsinálja az adóbevallást, és nem kell nekem. Ezt hogy tudom kérelmezni a navtól? Olvastam olyat, hogy sms-ben is lehet. Akkr ha csak SMS-t küldök az adószámommal, nevemmel stb, akkor megcsinálják?

Előre is köszönöm a normális válaszokat.



#adóbevallás #SZJA #adóbevallás sms
2021. jan. 29. 11:39
 1/7 anonim ***** válasza:
87%
Automatikusan csinálja meg a nav, nem kell kérelmezni. Ha van ügyfélkapud, akkor március 15 után meg tudod nézni online. Ha nincs, akkor tudod kérlemezni, hogy postán kiküldjék. De ettől függetlenül megcsinálhatod te is magadnak a navtól függetlenül.
2021. jan. 29. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
87%
Március közepe környékére szoktak elkészülni a tervezetek. Ezt az e-szja portálon tudod megnézni ügyfélkapus belépéssel. Ha ilyen nincs, akkor kell SMS-ben kérni a postázást. Ha minden egyezik a munkáltató által kiadott papírokkal, akkor nincs más teendő, mint nyilatkozni az 1%ról, ha akarsz. Szóval, ha nem történik semmi, akkor a nav álltal készített bevallás május 20al automatikusan elfogadottá válik. Ha nem jó, akkor az e-szja portálon bele lehet nyúlni vagy te beadsz egy másikat. Elfogadás után csak önrevízióval lehet javítani.
2021. jan. 29. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

" Ha ilyen nincs, akkor kell SMS-ben kérni a postázást"


Kérni nem kötelező, de ha nincs ügyfélkapud, ahol a NAV tervezetet meg tudod tekinteni, és érdekel, hogy miként készítették el, akkor több lehetőség van arra, hogy jelezd az adóhatóságnak azt, hogy postázzák ki a címedre. A legegyszerűbb az SMS kérési lehetőség. Minden évben kiteszik a honlapjukra a különböző lehetőségeket.


Már fent van a tájékoztató, olvasd végig:


[link]

2021. jan. 30. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
... a KAÜ az az ügyfélkaput jelenti. Állandóan átnevezik ezeket, teljesen feleslegesen... :)
2021. jan. 30. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Sziasztok, hátha nekem is tudtok segíteni.

A testvéremnek én vagyok az ideiglenes gondnoka. Ő intézetben él, dolgozik, tehát adózik is. Ketten örököltünk egy ingatlant, a bérbeadása okán szükséges lesz a NAV által elkészített adóbevallást korrigálni.

Az intézet e-ügyintézője - aki kezelte eddig az ügyfélkaput - lelécelt, a többi dolgozó a vállát vonogatja és tesznek magasról az egészre.

Menjek be a NAV-hoz, és töröltessem a 'csába ezt a regisztrációt, és kérjem a saját címemre a papír alapú bevallást? Vagy mit csináljak? Nem szeretnék bírságot fizetni, ami miatt a gyámhivatal majd a fejemre koppint.

2021. jan. 31. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerintem menj be a navhoz és kérdezd meg mi a teendő. Segítenek módosítani is.
2021. jan. 31. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Asszem, az lesz, köszönöm.
2021. jan. 31. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!