Adóbevallás. Hogy kell csinálni?
Most először dolgozok Magyarországon, és nem tudom, hogy működik az adóbevallás.
Kaptam egy járulékigazolós papírt a munkahelyemen.
Ezzel kell kezdenem valamit?
Olyat hallottam, hogy a NAV megcsinálja az adóbevallást, és nem kell nekem. Ezt hogy tudom kérelmezni a navtól? Olvastam olyat, hogy sms-ben is lehet. Akkr ha csak SMS-t küldök az adószámommal, nevemmel stb, akkor megcsinálják?
Előre is köszönöm a normális válaszokat.
" Ha ilyen nincs, akkor kell SMS-ben kérni a postázást"
Kérni nem kötelező, de ha nincs ügyfélkapud, ahol a NAV tervezetet meg tudod tekinteni, és érdekel, hogy miként készítették el, akkor több lehetőség van arra, hogy jelezd az adóhatóságnak azt, hogy postázzák ki a címedre. A legegyszerűbb az SMS kérési lehetőség. Minden évben kiteszik a honlapjukra a különböző lehetőségeket.
Már fent van a tájékoztató, olvasd végig:
Sziasztok, hátha nekem is tudtok segíteni.
A testvéremnek én vagyok az ideiglenes gondnoka. Ő intézetben él, dolgozik, tehát adózik is. Ketten örököltünk egy ingatlant, a bérbeadása okán szükséges lesz a NAV által elkészített adóbevallást korrigálni.
Az intézet e-ügyintézője - aki kezelte eddig az ügyfélkaput - lelécelt, a többi dolgozó a vállát vonogatja és tesznek magasról az egészre.
Menjek be a NAV-hoz, és töröltessem a 'csába ezt a regisztrációt, és kérjem a saját címemre a papír alapú bevallást? Vagy mit csináljak? Nem szeretnék bírságot fizetni, ami miatt a gyámhivatal majd a fejemre koppint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!