Kell-e számlaadatot szolgáltatni ingatlan bérbeadásról?
Sziasztok!
A tavalyi évben a NAV honlapján megjelent tájékoztató szerint az ingatlan bérbeadással összefüggésben kiállított számlákról nem kellet számlaadatot szolgáltatni.
Viszont az év elején megjelent tájékoztatás ( [link] ) már nem tartalmazza ezt.
Ezek szerint január 4-től már kell adatokat szolgáltatni az ingatlan bérbeadást tartalmazó számlákról? Vagy én néztem el valamit?
"A számlaadat-szolgáltatási kötelezettség továbbra is az áfa adóalanyokat[2] terheli, vagyis azokat, akik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (továbbiakban: NAV) által megállapított adószámmal rendelkeznek vagy ilyennel kellene rendelkezniük."
Egy magánszemélynek, aki ingatlant ad bérbe, még most sem kell adószámmal rendelkeznie.
Számlát nem is állíthat ki senki, csak az, akinek van adószáma.
De akkor kiegészítem a kérdésemet:
Amennyiben adószámos magánszemélyként (alanyi mentes) ingatlant adok bérbe, és erről az ügyletről számlát állítok ki a magánszemély bérlőnek, akkor ezekről a számlákról kell-e atatot szolgáltatni a NAV felé?
Tavalyi évben azt írta a NAV tájékoztatója, hogy nem kell, az idén viszont nem látok ilyen kivételt.
És akkor még egy kérdés:
Úgy látom, hogy tavaly is azt írta a tájékoztatás, hogy "Az adómentes ingatlan bérbeadást..." tartalmazó számlákat nem kell jelenteni.
Viszont ha jól tudom, akkor a garázs bérbeadás nem adómentes. Tehát, ha egy számlán szerepel lakás, és garázs bérbeadás tétel is, akkor ezt a számlát már jelenteni kell a Nav felé?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!