ÁNYK-ban hogyan kell aláírni egy csak elektronikusan beküldendő kérelmet?
TB befizetéshez csekket akarok igényelni. Már kitöltöttem a CSEKK nevű kérelmet, de nem tudom hogyan tovább...
Kinyomtattam és aláírtam, de azt csak pdf-ként lehet beszkennelni azt meg nem tudom beküldeni ügyfélkapun keresztül.
Vagy nem is kell aláírni?
Biztos?
De akkor minek van külön helye az adózó aláírásának??
Papír alapon ha kitöltöd akkor kell aláírni, elektronikusan az ügyfélkapu hitelesíti ÁNYK-ból.
E-papíron tudod max csatolni aláírva, pdf-be ott meg a hitelesítéssel együtt fogadják el a benyújtott doksikat.
Ügyfélkapun beküldött iratokat soha nem kell aláírni. Az ügyfélkapunak ez is egy jellemzője. Azzal, hogy az ügyfélkapudon keresztül küldesz be iratot, egyértelmű, hogy Te adtad be, "mintha" aláírtad volna.
Pontosan ezért nem is tesszük közkinccsé az ügyfélkapus belépési kódunkat. Ha azt valaki tudja, akkor a tudtod nélkül olyan hivatalos ügyeket intézhet a nevedben, amiket Te nem is akartál. A következményeit attól még Te viseled.
A nyomtatványokon azért van aláírás, mert a papír alapon beadott nyomtatványok is pontosan olyanok, amiket ügyfélkapun keresztül nyújtanak be. Akinek nincs ügyfélkapuja, vagy van ugyan, de nem akarja használni, az papíralapon benyújthatja, de előtte neki és kizárólag ilyenkor alá is kell írnia.
Köszönöm a pontosítást!
Nagyon arra összpontosítottam, hogy csekkigénylést akar beadni, tehát ügyfélkapus nyomtatványt használ, amiket soha nem kell aláírni. Viszont ha valamilyen más jellegűt akar beküldeni csatolmányként az ügyfélkapun keresztül, az "más tészta". :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!