Létezik hogy a NAV bármilyen ügyben email-es levelet küld és nem postai igazolható tértivevényes levelet?
Adóvisszatérítés /vagy adótartozás (?) kapcsán. Gondolom, ha lenne bármi komoly hivatalos dolgom velük, azt tértivevényes postai levélben küldenék, és nem mailben?
Noha a mail címemet tudhatják, mert ügyfélkapum az van és ott látható a mail címen (egyébként egy gmail-os cím).
Akkor ez gondolom egy scam/adathalász levél















Ügyfélkapu értesítési tárhelyre írnak, nem közvetlen email címre.
Gmailban csak az jelenik meg, hogy átvételi értesítő, de a levelet magát ügyfélkapun belül tudod megnézni.















NAV állásfoglalást küldhet e-mailben is. Ez egy általános tájékoztató, nem személyre szabott, tehát bárki megismerheti a tartalmát.
Olyat, ami csak a Te személyedet érinti, soha nem küld e-mailben. Ügyfélkapun keresztül, vagy postai úton kommunikál az adózókkal. Postai úton sem mindig tértivevényesen.





"Postai úton sem mindig tértivevényesen."
Akkor hogy bizonyítja hogy én át is vettem? Mert mondhatom azt hogy nem kaptam semmit. Hogy bizonyítja a kézbesítést, vagy legalább annak megkísérlését?





Ajánlottan szokták küldeni, nem tértivevényesen.
És nem akarják bizonyítani, hogy átvetted: ha nem veszi át valaki a NAV-os levelet, akkor beáll a "kézbesítési vélelem", azaz átvettnek minősül.
Nekem sajnos már fordult vissza így levelem, hogy a postás nem hagyott értesítőt első alkalommal, mire kiderült és bementem, addigra visszafordult a levél. Nem küldik ki újra és csak egy kérelem megírásával és 600 ft befizetésévéel kaphatok másolatot róla: mondta az ügyintéző a telefonba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!