Hogyan kell társasháznak könyvelni?
Most vásároltunk lakást egy társasházban. A jelenlegi közösképviselő 14-15 év után lemondott. Nemrég derült ki, hogy a társasháznak nincs sem naplófőkönyve, sem pénztárkönyve, ugye viszont valamelyik kötelező lenne... Megvan neki minden számla az elmúl 14 évről visszamenőleg. Viszont nem tudjuk, hogy ha elmegyünk venni (a th.-nak) Naplófőkönyvet és Pénztárkönyvet meddig lehetne bele visszavezetni az adatokat. A nagyobb forgalom a th. bankszámláján zajlik. De néha készpénz befizetés is zajlik. (Mert esetleg közösk. változás van és valaki a közösképviselőnek szeretné készpénzben befizetni az e hónapit.) Kérdeztük azokat akik már előttünk ott laktak, közgyűllés több éve nem volt. Csak 'szóban' mondta el a közösképv.,hogy hogyan is áll a társasház. Tehát ezt az egész 'pótlást' hogyan kellene, hogy kezdjük (, hogy ne legyen megbüntetve a társasház)?
Némi pézügyi ismerttel én magam is rendelkezem... De a fentiek nincsenek köztük...
Kezdődik ott hogy adószáma van vagy se.
Ha nincs akkor felvezetitek excelbe azt kész
Annyival egészíteném ki az előttem szólót, hogy a tavalyi évet lekönyvel(tet)ném.
A korábbi évek beszámolóit elfogadta a közgyűlés, a tavalyi év beszámolóját és az idei év gazdálkodását május 31-ig kell elfogadni.
Ha nem boldogultok, inkább keressetek meg egy külsős közös képviselőt akivel rendbe tetetitek a házat (akár csak arra az időre is).
Ha a könyveléssel gond van akkor lesz ott mással is.
Villámvédelem, érintésvédelem, tűzvédelmi házirend, gázvezeték felülvizsgálat rendben vannak?
A közös képviselő, számvizsgáló, intézőbizottság a vagyonával felel, már nem játék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!