A vállalkozásomba külföldről szeretnék egy gépet beszerezni, de ezzel nekem el kell számolnom, és kell róla számla is, megtudom ezt oldani? Bővebben lent.
#1 Már miért ne kapna. Előre kell megbeszélni az eladóval, hogy kell róla számla és tud e adni, majd utána megvenni.
Amúgy csak kérni kell a számlát és adnak.
Úgy kezdődik az egész, hogy ha EU-n kívülről vásárolsz valamit, akkor arra felszámolnak 27 % ÁFÁ-t. De nem ám a termék árára, hanem a termék+ posta árára. Így aztán az 1.600 dollárra fog menni a 27 % ÁFA.
Aztán jön még a Vám, a vámkezelés - nagyon nem 2 fillér lesz.
A következő gond: lehet, hogy ha kínai az eladó, akkor ad számlát, csak épp kínait, amit meg itthon se a NAV, se a könyvelő nem fog elfogadni.
Tehát nem csak azt kell megkérdezned, hogy tud-e adni számlát, hanem azt is, hogy ki tudja-e állítani angol nyelven?
"amit meg itthon se a NAV, se a könyvelő nem fog elfogadni."
De, elfogadják, ha minden adat olvashatóan, a valóságnak megfelelően rajta van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!