Hogy lehet megoldani azt, hogy a NAV, Polgármesteri Hivatal, stb. egyéb szervek ne az ügyfélkapura küldjék a mondókájukat, hanem postán mint azelőtt?
Nem írtál alá semmit: hoztak egy rendelkezést, pl. vállalkozóként csak elektronikusan lehet tartani a kapcsolatot és az adóbevallást beadni és punktum.
Ha tetszik, ha nem, ez van, sajnos (nekem sem tetszik)
Magánszemélyként talán még lenne esélyed - bár már nekik is neten keresztül elkészíti a NAV az adóbevallást.
Postai költség lefaragása és egyéb miatt annak, aki nyitott ügyfélkaput, automatikusan oda küldenek mindent. Ha nem töltöd le/nyitod meg a küldött iratot, akkor idővel postázzák azokat, ha nem rendelkeztél feléjük másképp.
A "rendelkezés" annyit jelent, nyilatkozhatsz arról, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szervek milyen formában, illetve módokon érhetnek el, illetve küldhetnek joghatás kiváltására alkalmas, továbbá tájékoztatási célú küldeményeket, értesítéseket.
Ha ilyen rendelkezést nem tettél, akkor hiába van ügyfélkapud, és alapból küldenek oda mindent, a joghatás kiváltására alkalmas iratokat idővel postázzák, ha ügyfélkapun nem veszed át azokat.
Ha tettél rendelkezést feléjük, akkor azok joghatás kiváltására alkalmasak még akkor is, ha nem veszed át őket ügyfélkapun keresztül, és fogalmad sincs, hogy mit küldtek. Idővel átvettnek minősül, mintha tudnál róla, hogy mi áll benne.
A jogszabály által előírt ügyintézési mód felülírhatja ezeket a megtett rendelkezéseket!
Magánszemély esetén még nem igen van olyan, ahol kötelező az elektronikus kapcsolattartás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!