Hogyan működik a hotelben való megszállás?
Tudom, hogy gáz, de falun nőttem fel, sose mentünk sehova így még életemben nem voltam hotelben és fogalmam nincs ilyen alapdolgokról se.
Szóval a foglalás úgy működik, hogy neten lefoglalom, kapok egy valamit ami ezt igazolja, azt magammal viszem, kinyomtatom és bemutatom? Gondolom ilyenkor a recepcióra kell menni?
Ha ez meg van akkor elmondják vagy megmutatják, hogy hol a szobám? Kapok hozzá kulcsot? És akkor megyek ki és be ahányszor és amikor csak akarok? Nem kell külön jelezni?
A józan ész határain belül bármit be vihetek a szobába? Mondjuk vagyok egy hétig és akkor amit vásárolok nyugodtan felvihetem?
Kiknek szokás borravalót adni és kb. mennyit?
Mikor fizetek? Érkezéskor vagy távozáskor?
A szoba arában csak a szoba van benne vagy vannak olyan szolgáltatások is a szállodában amit a vendégek terítésmentesen használhatnak? A fizetős szolgáltatásokat mikor fizetem?
A kajalás hogy működik? Van egy kijelölt rész, kijelölt időponttal és ekkor van a reggeli, vacsora? Közben lehet kérni valamit? Mint a filmekben, hogy a szobára kérek ezt meg ezt?
Vendéget lehet fogadni a szobában nappal? Ha igen akkor külön jelentenem kell vagy csak be jön velem és utána távozik?
Külföldi hotelekben nagyon alap angollal el lehet boldogulni?
Bármi hasznosat leírtok még ezzel kapcsolatban azt nagyon megköszönném!
Nos, a foglalás visszaigazolását (ez az ún. voucher vagy kerékbe törve Kazinczy nyelvét, a vócser), szóval ezt nyomtasd ki és vidd magaddal. Legyen nálad a személyi igazolványod is. Kulcsot adnak. Azt minden elmenetelkor add le a recepción (legföljebb, ha csak pár percre szaladsz ki, akkor ne).
Élelmiszert (ide értve az italokat is) lehetőleg úgy vigyél be, hogy ne legyen feltűnő. Helytől is függ, de alapvetően azt akarják, hogy az ő éttermükben egyél-igyál. A reggeli szinte mindenhol benne van az árban. Más étkezések általában nem, de ha te vacsorával kérted, akkor nyilván az is. Hogy más szolgáltatások közül mi ingyenes, mi nem, arra külön rá kell kérdezni. Pl. lehet, hogy van konditermük, ami ingyenes, vagy ingyenes wifi szolgáltatás van. Fizetni távozáskor kell. Ha fizetős szolgáltatást veszel igénybe, jellemzően a végén, kijelentkezéskor adják hozzá a szoba árához. Én borravalót sosem szoktam adni. Általában érkezéskor du. 2-től lehet elfoglalni a szállást és indulás napján de.10-ig kell kijelentkezni. Sok szállodában van feltöltött minibár alkoholos és nem alkoholos italokkal. Erre a végén csak rá szoktak kérdezni, hogy fogyasztottál-e belőle. Tanácsom az, hogy ne fogyassz, mert boltban töredékáron kapod meg ugyanazt. Ezért nem szerencsés, ha látják, hogy italt viszel be.
Ja, most látom, hogy külföldről van szó. Nagyjából ott is ugyanez van. Alap angollal el lehet boldogulni, mindenhol nagyon segítőkészek. Vendégem nekem sosem volt szállodában, de szerintem napközben nem szólhatnak érte. Lehet, hogy jobb, ha ezt jelzed, ill. rákérdezel, mi a szabály.
A borravalóról még annyit, hogy akkor szokás adni, ha valaki külön szolgáltatást tesz neked: pl. a recepciós taxit rendel neked, vagy mozijegyet foglal a kiszemelt előadásra, vagy valaki fölviszi a csomagodat.
A reggeli (ill. más étkezés) időpontját érkezéskor közlik veled, ill. szokott lenni a szobában ismertető, amin ez szintén rajta szokott lenni. Törülközőt (Európában) mindenhol adnak, úgyhogy azt akár nem is kell pakolnod.
Szia!
A szervezéssel kapcsolatban képben vagy? A legtöbben ma a neten foglalnak szállást, itt: [link]
Itt nem csak hoteleket találsz, hanem olcsóbb panziókat is.
Előttem szépen leírták a lényeget.
Annyit még, hogy lehet, hogy a kulcs egy kártya, amit a szobaajtón a kilincs mellett lévő bigyulába bedugsz és úgy nyílik az ajtó.
Amikor beléptél a szobába, célszerű belül az ajtó mellett a falon lévő dobozkaszerű tartóba tenni a kártyát, mert ezzel aktiválod a szoba áramellátását.
Reggelinél szokták kérni a szobaszámot, többnyire elég bemondani és ehetsz. Általában büféreggeli szokott lenni, ki van rakva mindenféle, de ezt elolvashatod a szálloda honlapján.
A kilincsre ki lehet akasztani a "ne zavarjanak" táblát. Én ki szoktam tenni, ha csak egy-két éjszakára megyünk, mert esetleg ágyban talál a szobaasszony:)és nem szoktunk koszt csinálni, a napi törölközőcserét pedig feleslegesnek tartom.
Neten ha foglalsz nyomtasd ki a visszaigazolást. Eddig tőlem sosem kérték, elég a név, de nem baj, ha megvan. Érkezéskor személyid elkérik, max egy pár soros papírt kell kitöltened az adataiddal és ennyi.
Szobát nem mutatják meg, kapsz egy kulcsot, megmondják hanyadik emelet, ott meg meglátod az ajtón a szobaszámot.
Én eddig 2x kaptam kártyát, máshol mindenhol kulcs volt.
Ha elmész mindig add le a recepción.
Ha egynap 100* mész ki, akkor 100*. Elvégre te vagy a vendég.
Felviheted amit vásárolsz. Nekem eddig soha senki nem nézte a szatyraim - nem hiszem, hogy lenne közük hozzá mit veszel.
Általában hűtő is van.
Én mindig érkezéskor fizetek, az a tuti.
Kaja attól függ van e az árban. Ha van akkor elmondják mikor hol. Reggeli általában 7-10 közt szokott. Változó, hogy svédasztalos, vagy amit kérsz. Szerintem a svédasztal/büfé gyakoribb. Nyugodtan egyél normálisan, szedj többször, normál kereteken belül.
Szobaszervizes hotelben 2* jártam, de sosem vettem igénybe.
Vendégfogadást nem tudom. Nyilván illik jelezni.
Alap angol simán elég.
A szobában általában minden nap takarítanak.
De illik rendet hagyni, ne a takarító hajtogassa a ruháid meg botladozzon a földön hagyott mindenben.
A recepción minden kérdésre válaszolnak, segítenek. Szobában általában van szállodai infós lap/füzet.
Nem illik hangoskodni, bárkinek bosszúságot okozni.
Szolgáltatások ritkán vannak az árban, max drága hotelekben. De ezek ára ki van általában írva, illetve meg tudod kérdezni, mert ez hotelfüggő. Alapvetően foglaláskor is biztos látod milyen szolgáltatás, kaja van az árban.
A cserélni kívánt törölközőt hagyd a fürdőszobában a földön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!