Első utazásomat tervezem külföldre idén áprilisban Spanyolországba, mire figyeljek, illetve hol érdemes szállást foglalni?
Szia. Megpróbállak egy-két jó tanáccsal ellátni, remélem segít.
Repjegyet általában a repülőtársaság weboldalán érdemes venni, ott szokott lenni a legolcsóbb, de igazából bármelyik közvetítő cégen keresztül megveheted, amit a google biztonságosnak mond, csak lehet drágább lesz. Amúgy meg figyeld az árakat, mert folyamatosan változik, nem akarod egyből megvenni, hogy 3 nappal később meglásd feleannyiért.
A szállásfoglalásra az egyik legjobb weboldal a booking.com, de én szoktam néha AirBnb-ket is kivenni, bár ott meg kell válogatni, hogy hova mész.
Pénzt váltani érdemes, de sok helyen tudsz kártyával is fizetni, viszont jelentsd be a banknál, hogy te kimész és nem illetéktelenül használják a kártyádat külföldön.
A biztosítás szerintem fontos, sokan azt mondják ha az EU-ban vagy, akkor elég az EU-s egészségügyi kártya, de egy olcsó biztosítás lehet sokat segítene ha baj lenne. Ezt neked kell mérlegelned és eldöntened.
Érdemes pénzváltó alkalmazást is letölteni, hogy tudd, mennyit fizetnél 1-1 dologért.
Nézz utána a dolgoknak mielőtt kimész. Beutazási szabályok (itt mondjuk tök egyértelmű, de akkor is), helyi törvények, maszkhordási szabályok, látványosságok, tömegközlekedés, árak stb. Online lehet találni egyébként ilyen napos túrákat vezetővel, én ezeket szeretem használni, de természetesen ez sem kötelező. Ha viszont utazási irodával mész, akkor magadnak nem kell ezeknek utána nézned, mert kötött programotok lesz.
Barcelonában telefont tőlem is loptak el. Madrid lehet másmilyen is, de mindehol alapszabály, hogy a népszerű turista látványosságoknál és tömegben mindig nagyon figyelni kell az értékekre, telefont, iratokat minél közelebb tartsd a testedhez, minél kevésbé hozzáférhető helyen, ha lehet, akkor a ruházat alatt, takarva. (Nyilván gyáron kevesebb ruhát hord az ember, így ez ellene dolgozik.)
KP-t ajánlott több külön zsebbe szétpakolni, hogy ha az egyikből kilopják, máshol akkor is legyen még tartalékod.
Bankkártyából is érdemes többet vinni, hogy ha egyiket ellopják, vagy gond van vele, vagy letiltják, akkor másikat tudj tovább használni. Utazáshoz különösen ajánlott Curve, Wise és/vagy Revolut kártyát (is) használni, ezek eleve jobb árfolyamon váltják a valutákat, mint a magyar bankok.
Érdemes a bankkártyákat telefonra, okos órára is beállítani, így elő sem kell venned a kártyád vásárláshoz, nem látják a tolvajok, hogy hol tartod.
Állítólag van, ahol maguk a tolvajok írják ki, hogy vigyázz az értékeidre, mert amikor az ember meglát egy ilyen feliratot, megnézi, hogy minden megvan-e, így a tolvajok már látják is, hogy hol kell keresni az értékeket. Tanulj ebből és viselkejd máshogyan!
EU TB Kártyát mindenképp érdemes kiváltani, mert ingyenes és Ügyfélkapun 5 perc az igénylés, aztán 1-2 hét míg kiküldik.
Az utasbiztosításnak lehet értelme, főleg, ha nem csak kárt térít, hanem fix összeget fizet bizonyos sérülésekre, balesetekre. Viszont mivel kárt csak egy biztosítás fedezhet, ha TB, telefon, bankkártya vagy egyéb biztosítás már fedezi a károdat, akkor az utasbiztosítás nagyon könnyen kidobott pénz lehet. Fontos megnézni, hogy mire milyen biztosításod van már és csak olyat köss, ami tényleg kiegészíti, amid van.
Arra is figyelj, hogy poggyászra, értéktárgyakra sok biztosítás csak akkor érvényes, ha nálad vannak, vagy "elvárható alapossággal biztonságba helyezted". Így pl. szállodában, ha nem széfbe tetted, akkor nem fizet a biztosító, feladott poggyászból lopásra nem fizetnek, mert kiadtad a kezedből a csomagot és akkor nem vonatkozik rá a biztosítás, stb.
#6 Oldal és szálláshely függő is, hogy előre levonják az összeget, vagy sem. Sok helyen kínálnak akár pár nappal a foglalás időpontja előttig ingyen lemondható foglalási lehetőséget is, de csak akkor van így, ha jelzik. A legtöbb szállásnál (pl. Booking.com-on) írják, hogy terhelik-e előre a kártyádat, vagy sem.
Ha fizettél, akkor általában több értesítés is jön, mert egyszer jelzi a bankod, hogy megtörtén a fizetés, de jelzi a közvetítő oldal is, hogy megtörtént a foglalásod és akár maga a szálláshely külön is kommunikálhat veled ezen felül, de nem mindig teszik, vagy nem is mindig szükséges. Általában a foglalásoddal kapcsolatos legfontosabb információkat magában az oldal visszaigazoló levelében le szokták írni, de van olyan szálláshely, ahol külön kapcsolatba lépnek veled a részletekkel.
Nyilván az sem mindegy, hogy egy szállodában foglalsz szobát, ahol 0-24 porta szolgálat van és nincs különösebb tennivalód, mint odamenni és jelezni, hogy megjöttél, mint ha egy magán lakást bérelsz ki, ahol nincs helyben a tulajdonos, így vele egyeztetned kell, hogy mikor érkezel és hogyan kapod meg a kulcsokat, stb.
Hogy milyen tájékoztatást és kitől hogyan kapsz, az attól is, hogy milyen rendszerben foglalsz (pl. Booking.com, AirBnB, szállodák saját oldalai, stb), illetve, hogy maga a szálláshely épp milyen, maga az a cég éppen akkor, amikor veled foglalkoznak hogyan viselkedik. Még a legjobb szállodában sem feltétlenül ugyanúgy kommunikál mindegyik recepciós/ügyintéző, egy kisebb, amatőrebb cégnél pláne hatalmas eltérések lehetnek ember és ember, cég és cég között is.
Fontos kiemelni, hogy a legtöbb ilyen oldalon maga az oldal csak összegyűjti az egymástól teljesen független cégként működő szálláshelyeket gyűjti össze és egységes felületet kínál nekik. De egy nagyon jó gyűjtő oldalra is regisztrálhat egy másoknál sokkal rosszabbul kommunikáló szálláshely - akit valószínűleg egy idő után le is fognak pontozni.
Érdemes pl. az értékeléseket is megnézni, hogy ki mire panaszkodott a szállással kapcsolatban, de az egyes vendégek tapasztalatai is nagyon eltérőek lehetnek. Pl. ha vele bunkó volt a recepciós, ezért neki rossz tapasztalatai vannak, azóta már lehet, hogy nincs is ott emiatt az az ember és sokkal jobbat is felvehettek helyette - ráadásul az az ember azóta lehet, hogy máshol rontja a vendégek tapasztalatait, mert ha egyik helyről kirúgták, akkor nyilván máshova megy és nem feltétlenül javul a stílusa közben...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!