Támogatnátok olyan ötletet az igazságosság jegyében, hogy a repüljegy ára az utas tömegétől is függjön? Miért igen - miért nem?
Lenne egy alapár, és az átlagosnál könnyebbek kedvezményt kapnának, a nehezebbeknek meg rá kellene még fizetniük.
Pl.:
Alapár 50 €
Referencia testtömeg 70 kg.
Differenciálás 0,5€/kg.
Nem.
Terhes kismamáknak is többet kellene fizetni?
Vagy okmányirodában illetékköteles igazolványokra többet kell fizetnie akinek hosszabb neve van az átlagnál és több festéket kell használni a nyomtatásra?
3.: ez nem érv
1.: terhes kismama ne vállaljon gyermeket, ha azt TEHERnek éli meg.
Aki várandós kismama, igen ő is rendelkezik testtömeggel, és a lovagjával nyilván annak tudatában bújt össze, hogy a gyermekvállalásnak következményei vannak. Nem a szomszédtol kellene elvárni, hogy besegítsem, elvégre a gyertyát sem kérték meg, hogy tartsa.
2.:
Nyilván kimutatható különbség ha 200 50 kilós vagy 200 150 kilós utazik.
20 Tonna.
V.J.
Nem vagyok dagadt. Te anorexiás vagy? Mondjuk agyad az nincs
Eszednél vagy kérdező? :D
Ez már nagyon durva diszkrimináció lenne....
Akkor már a hosszúságot is szabják meg?
Vagy szabják meg, hogy hány ruhadarab legyen rajtad.
Sőt, akkor legyen zseb felár is. 4 zseb lehet ingyen, de abból csak 1 lehet "megpakolva. A további zsebekért fizetni keljen. :D
Egyébként van egy alapár minden járatnál. És van a kedvezményes ár.
A kedvezményes árt az kapja, aki időbe foglal.
Az alapárat pedig általában az fizeti, aki az utolsó "pillanatokban" veszi meg a jegyet, esetleg "cserélhető" jegyet vesz.
Tehát ha annyira igazságosság jegyében akarnál lenni, akkor fix árak lennének. Akármikor is vennéd meg a jegyet. Viszont ez megölné a versenyt.
Egyébként nem csak fapadoséknál lehet "olcsón" utazni.
Igazságosság az esetek legnagyobb részében köszönőviszonyban sincs az egyenlőséggel, egyenlősdivel.
Épp ez egy kificamodott, manapság divatos világnézet.
A zsebek meg mondjuk hajszín is egy különbség meghatározás (diszkrimináció), de mivel nincs jelentősége a repülőgép gazdaságos üzemeltetése szempontjából, ezért nem jut épeszű embernek ezt összehasonlitani a tömegböl adódó személyi különbségekkel.
Azt se felejtsük el, hogy egy m tömegű személy elszállításához (mozgási és helyzeti energia megváltoztatásához) a miatta szükséges tüzelőanyag (kerozin) tömege is kevesebb a 3m tömegűétől.
Tehát még nagyobbra nyílik az olló.
Nem beszélve arról, hogy megfelelő informatikai rendszer alapján, a terhelés és súlypontszámító tisztek is pontosabb számítást tudnának végezni, mint ha egységtömeggel kalkulálnak.
Nyilván mindig biztonság fele térnek el, de akkor pl. lehet elférne még extra külfemény, ami hosszú távon hazdaságosabbá téve a járatot a repjegy árak csökkenését eredményezhetné.
kerdezo, nekem az elso valaszra adott valaszod nagyon szinpatikus es egyetertek veled
nem hulyeseg amit mondasz de nem 70 kiloval hanem 100 kilo felett fizettetnek plusz osszeget de nem kilonkent hanem savosan pl 100-120 kg plus 10%
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!