A Wizz Air lekörözheti a Ryanair-t?
A magyar fapados légitársaság egyelőre elég nagy sikersztorinak tűnik. 2003-ban alapították, s azóta a világ 12. legnagyobb fapadosává vált:
Európai szinten csak a Norwegian Air Shuttle, az EasyJet és a Ryanair előzik meg. Ez utóbbi cég renoméja azonban az utóbbi időkben elég erőteljesen csökkenni kezdett.
Az mindenképpen büszkeség lenne Magyarország számára, ha ezzel egyidőben a Wizz Air pedig képes lenne a nagyarányú terjeszkedésre. Láttok erre esélyt?
A Wizzair Magyarországon nagyobb hányadot birtokol a légi közlekedésből ez tény.
Úgy tudom a két cég közül a Wizzair ér el nagyobb nyereséget nemzetközi szinten persze. (Valószínű a Magyarországról induló járatokra bontjuk le akkor is, de ezt nem tudom.)
A Wizzairre nem mondhatjuk, hogy magyar, bár azt sem, hogy semmi köze "a magyarokhoz".
Váradi József pl. magyar állampolgár. Úgy tudom Budapestről indul a legtöbb városba járata a Wizzairnek.
A magyar légi közlekedés jelentős részét lefedi, bár lehet, hogy van ország ahol még nagyobb részt tudhat magáénak.
De a Wizzair cég székhelye nem Magyarországon van, hanem Svájcban. Természetesen az anyavállalatról beszélek.
A tulajdonosai között kisebbségben vannak a magyar állampolgárok.
Büszke lehet a cég saját magára és azok akik ezt a sikersztorit felépítették, beleértve persze a magyar személyeket is.
De hogy Magyarország büszke lehet-e arra, hogy nincs nemzeti légitársasága?
Hogy nálunk a kvázi nemzeti légitársaság egy diszkont társaság?
Hát nagyon nem.
A MALÉV után nagyon hiányoztak innen a kulturált légitársaságok. Aminek örülhet mindenki, ma már megint elég sok jelen van illetve a régóta itt lévők is folyton sűrítik a járatokat.
Jó érzés látni amikor az Aeroflot, Emirates, Lufthansa, Qatar Airways, Air China is választható opció és egyre sűrűbb járatokkal.
De ezek nem magyarok.
Egy kicsit büszkeség lehet számunkra, hogy a nemzetközi légiforgalomban és ami mögötte van a turizmusban, gazdaságban, külkapcsolatokban létezik Magyarország.
Nagyon jó érzés szerintem mindenkinek aki racionálisan gondolkodik, de büszkeség mondjuk az lenne, ha a szintén kelet-európai, volt szocialista Csehország légitársasága szintjén működne egy magyar nemzeti légitársaság.
Lehet, hogy kicsit hosszú választ írtam, de ez a véleményem és ha röviden próbáltam volna leírni, nem ugyanez lett volna az értelme.
Akik lepontozták a # 3/4 Időpont 12-03 20:16 válaszom mivel nem értettek egyet?
A tényekkel vagy a véleményemmel?
Nem vagyok tévedhetetlen és másképp látni is lehet de értelmesebb lenne leírni, mint így, mert ez nem vélemény.
Erre ne tegyél fel túl sok pénzt.
A Ryanair amit elért azt sok sok év alatt építette fel, ezért, valamint az egyedi üzletpolitikája miatt tud a szemtelen olcsó jegyekkel is hasznot hajtani. Lekörözi?
Elég megnézni a két cég bevételi, utasforgalmi és egyéb adatait. Nagyon nagyon messze van a Wizz.
Csak két adat:
1, géppark (közel azonos kapacitasu)
Wizz: 88db
Ryanair: 320db
2, utasforgalom (2016)
Wizz: 5.7millio utas
Ryanair: 29millio utas
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!