Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Járattörlés esetén ki a...

Járattörlés esetén ki a felelős a költségekért, kompenzációért "code share" járatnál? A jegyet kiállító légitársaság, vagy a törölt járatot ténylegesen működtető légitársaság?

Figyelt kérdés

Szombaton a tengeren túlról jöttem haza American Airlines-al és érintett voltam a British Airways botrányos és kaotikus összeomlásában, a Heathrow-ról törölték a budapesti csatlakozásomat.

Londonban kellett töltenem az éjszakát, közel 200 GBP extra kiadásom volt ez miatt (szállás + reptéri transzfer + étkezés), valamint úgy tudom, hogy EU-s jogszabályok értelmében jogosult vagyok plusz 250 EUR kompenzációra is.


Másnap a Wizzair-nél foglaltam és jöttem haza, mert a BA-nál kiszámíthatatlan volt, mikor tud újra feltenni bp-i járatra. A BA azt kommunikálta szórólapokon, illetve a honlapjukon, hogy a törölt járatok utasai online foglalják át magukat másik járatra és SENKI ne menjen emiatt ki a reptérre amíg nincs érvényes újrafoglalása. Nos az online foglalásnál a módosítás opciót nem engedte a rendszerük, a telefonos ügyfélszolgálatot pedig képtelenség volt elérni a túlzsúfoltság miatt. Más opcióm nem volt, mint más légitársaságnál foglalni magamnak, mivel nem akartam napokat dekkolni Londonban.


A jegyet az AA állította ki, AA-s járatszám alatt utaztam, de a tényleges működtető (operating airline) az a BA volt, illetve lett volna ha elindul.


Kérdésem, hogy a kártérítési és kompenzációs igényemet ilyen esetben melyik társaságnak nyújtsam be, az AA-nak vagy a BA-nak?



2017. máj. 29. 14:08
 1/4 anonim ***** válasza:
55%
A BA-nak, hiszen miattuk nem tudtal hazajonni, az AA-nak semmi koze az o problemaikhoz. Esetleg meg a fogyasztovedelemnel probalkozhatsz bovebb informaciot kerni, de azzal szamolj, hogy igy hogy megoldottad onmagad, ugye mas jarattal tarsasaggal hazajottel, tul sok "jogod" ugymond nem maradt (attol fuggetlenul egyetertek veled, baromi szerencsetlen a helyzet), hiszen nem eltel az o altaluk nyujtott lehetosegekkel, ugyhogy nem nagyon fognak barmifele tovabbi kompenzacioban reszesiteni.
2017. máj. 29. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Éppen hogy az AA-nál kell benyújtani az igényt, tekintve, hogy az ő járatukra vettél jegyet, függetlenül attól, hogy ki üzemelteti.
2017. máj. 29. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Hivatalos panaszodat az AA-nak nyújtod be, azonban kártérítést a BA fogja fizetni.
2017. máj. 29. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Bizony, neked jogilag semmi közöd nincs a British Airways-hez, szerződést az American Airlines-szal kötöttél. (Megjegyzés: repülőjegyet már jó régen nem vesz senki, szerződést kötünk.)


Ha a pilóta szakszervezet sztrájkja miatt nem jutottál volna haza, akkor eszedbe se jutna nekik benyújtani a kérelmet, jogilag ez egyforma.

2017. máj. 30. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.