Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Egy utazás hogyan zajlik a...

Egy utazás hogyan zajlik a pilóták szemszögéből nézve?

Figyelt kérdés

Ha megkapják a járatot akkor mik a teendőik a pilótáknak,és személyzet(földi,és hajózó) többi tagjának miket kell elvégeznie?

Valaki leírná részletesen?



2016. jan. 4. 15:45
 1/2 anonim ***** válasza:

Hát, nem vagyok bennfentes, igazából a NatGeoról vannak az infóim, de le tudom írni.

1. Megkapják a menetrendet, mivel, mikor, hova utaznak.

2. Előkészülődnek, bemennek a pilótafülkébe. Megnézik, a szállítmány rendben van-e, a gép súlya megfelelő-e, az üzemanyag elég-e.

3. Felszállás: Az utasok beszállnak, ők elintézik a felszállás előtti ellenőrzőlistát (kb. 50 pont, részletesen)

4. Egyeztetnek a toronnyal, honnan szállhatnak fel, mikor, betáplálják a koordinátákat a gépbe. Mgenézik, a fedélzeti rendszerek működnek-e.

5. Rágurulnak a pályára, és a megbeszél v1 és v2 sebesség elérésével felszállnak.( az a sebesség, ami után nem lehet megállni- felszállósebesség)

6. Repüléskor konfigurálják a gépet, a robotpilótát bekapcsolják. Nem ők vezetik a gépet, de figyelik az irányt, a műszereket.

6. Leszállás: Egyeztetnek a helyi toronnyal, melyik irányból, mikor, melyik pályára tudnak leszállni.

7. Elvégzik az utómunkálatokat.

Mellesleg, tudom ajánlani a Légikatasztrófák c. műsort a NatGeon, ha érdekelt vagy a témában.

2016. jan. 6. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:
100%
Földi szempontból nagy vonalakban úgy néz ki a dolog, hogy egy menetrendszerinti járat indulása előtt értelem szerűen fel kell készíteni a gépet az indulásra. Ez jellemzően az előző leszállás után kezdődik azzal, hogy egy műszakis megnézi a gép AFL-jét (Aircraft Flight Log), hogy a pilóták beírtak-e valami hibát, ami út közben jött elő. Ha igen megnézi a MEL (Minimum Equipment List) szerint azzal a hibával repülhet-e a gép vagy mindenképp javítani szükséges a következő repülés előtt. Egy-egy hiba javítása függ annak súlyosságától illetve attól, hogy mennyi idő áll rendelkezésre két repülés között annak javítására, vagy hogy hol van a gép. Egy világvégi repülőtéren ha egy mód van rá szabad ég alatt nem állnak neki belemászni a gép lelkivilágába. Természetesen a biztonság az első, ha olyan a hiba jellege a gépet kiveszik forgalomból a szükséges javítást elvégzik, de mondjuk ha a MEL megengedi, hogy adott utas létszám mellett mondjuk 3 helyett 2 wc-vel repüljenek, akkor a hibás mellékhelyiséget lezárják és halasztott hiba listára véve a gép mehet útjára. Vagy üzemképtelen segédhajtóművel is repülhet egy gép egy ideig bizonyos korlátozások mellett. Pl akkor a gép csak külső erőforrásról indítható, ami képes megfelelő bleed air-t biztosítani a starternek, vagy egy rövid forduló idő esetén láttunk már alapjáraton hagyott egy hajtóművet, amiről aztán a másik is indítható később. Ha gép műszakilag rendben van, akkor indulás előtt leeresztik a szennyvizet és feltöltik ismét az öblítésre szolgált fertőtlenítős oldattal (blue juice :) ), feltöltik az ivóvíz tartályt is. Majd beszállítással párhuzamosan megkezdik a csomagok és egyéb szállított teheráruk berakodását a csomagterekbe, közben az utasok fenn elfoglalják a helyüket. Közben a tankolás is megtörtént az útra szükséges+tartalék kerozin mennyiség feltöltésével. A pilóták is akcióban vannak ekkor már rég. Műszakis szempontból rájuk indulás előtt vár egy földi körbejárás, mely során szemrevételezik a gépet külsőleg, általános hibákat keresve futóművön, törzsön, hajtóművön szárnyakon, vezérsíkokon, egyszóval az egész gépet átnézik nagy vonalakban egyben van-e :D. A berakodás és beszállítás végeztével a pilóták megkapják a tankolásról és a berakott áruk illetve utasok súlyadatait és a számított súlypont helyzetét és annak rendben levőségét igazoló dokumentumot (load sheet). Amennyiben minden rendben találtatik a pilóták megkezdik a gép indítását. A gép eddig földi áramforrásról működött (beltérvilágítás, alaprendszerek szükség esetén). A segédhajtómű indítása és annak generátorára kapcsolása után lehúzzák a földi csatlakozót. Egy vontató rááll a gépre, elkerülnek a bóják és féktuskók a gép alól, elhúzzák a csápot vagy létrákat. Megkezdődik a gép hátratolása az állóhelyről (Ritkán látni olyat, hogy az arra alkalmas gép sugárfordítója segítségével önerőből kitolat, de ez elég ritka) Kitolás közben beindítják a pilóták a hajtóműveket, mennek a check list szerinti ellenőrzések a gép repülési konfigurációba hozása. A gép taxiúton történő irányba állítása után leakasztják a vontatót majd puszi, pá a gép a pilótáké és mennek útjukra.
2016. jan. 8. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!