Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Amikor landolas elott meg...

Amikor landolas elott meg neha felszallaskor is igy billegtetik a gepet, az milyen manover es miert csinaljak?

Figyelt kérdés
Nem ertek a temahoz, ezert lehet nem tudom jol elmagyarazni. Ha nem sokkal landolas elott, mikor mar alacsonyabban van a gep es keszul a leszallashoz, kinezunk a szarny iranyaba az ablakon, akkor igy lathato, ahogy idonkent kisse felfele dol az egesz gep, majd vissza. Felszallas alatt is tapasztalhato ez. Ilyenkor mi tortenik?
2015. jan. 4. 15:10
 1/7 anonim ***** válasza:
Kap egy adag jó kis szelet.
2015. jan. 4. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
De szelcsendben is csinalja:) Meg nem ilyen loket szeru, szinte alig lehet erezni, csak a szarnyon latszik, hogy felfele billen. Aztan szep szabalyosan vissza.
2015. jan. 4. 15:30
 3/7 anonim ***** válasza:
Honnan tudod, hogy teljes szélcsend van éppen?
2015. jan. 4. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
MIvel ez nem nagy magassagokban tortenik, hanem akkor, amikor meg vagy mar alacsonyan van a gep,feltetelezem, hogy a szelviszonyok eleg hasonloak a lentihez. Utaztam mar nagyon szeles es nagyon csendes idoben is, es mindig volt ez. A szellokes meg hirtelen jon nem? Persze lehet hogy valoban szel, de nekem szandekos manoverezesnek tunik. Sajna nincs pilota ismerosom, hogy elmagyaraztassam vele a dolgot :D Nagy magassagokban, mikor mar nem emelkedik tovabb a gep, sosem lattam ilyet, pedig ott is lehet szellokes. Sot ott szerintem meg tobb is van, bar ott meg a levego ritkabb.
2015. jan. 4. 15:39
 5/7 anonim ***** válasza:
51%
"akkor igy lathato, ahogy idonkent kisse felfele dol az egesz gep" - úgy kanyarodik, hogy megdől.
2015. jan. 4. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nem vagyok pilota de vezettem mar kisgepet (pilota bacsi ult mellettem). Fel es leszallaskor viszed iranyba a gepet, kb. ugy mint mikor autot vezetsz es kikanyarodsz a garazsbol, rahajtasz a foutra, savot valtasz, stb, ilyenkor folyamatosan tekered a kormanyt, korrigalsz, igazitasz, a sebesseged is ingadozik stb.

Amikor mar fent vagy az autopalyan, hacsak nem valtasz savot es nincs egy eles kanyar, nem igazan kell a sebesseget valtogatni es kormanyt sem tekergeted.

Ez van a nagy gepeknel is. Odafent elindul egy iranyba es amig a celhoz nem er, nagyon nem kell se sebesseget se iranyt valtogatni, ha megis, az olyan minimalis, hogy te alig erzed.


Amikor leszall, folyamatosan igazitani kell, hogy a kifutora a legoptimalisabb szogben erkezzen, ilyenkor a sebesseget es az iranyt is folyamatos manoverezesekkel igazitjak. Van egy sebesseg tartomany (kb. 150-280 km/h nagy Boeingeknel) es egy beerkezesi szog, amin belul lehet ide-oda inogni, hogy a gep biztonsagosan leszalljon (ez fugg a gep tipusatol es a kifutopalya hosszatol) es ezen a tartomanyon belul probalja a pilota a gepet tartani es te ezt, mint utas, bent megerzed. Mint ahogy erzed, mikor apu a parkoloban tekeri a kormanyt jobbra-balra.

2015. jan. 6. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Koszi a valaszt, sejtettem, hogy valami hasonlorol van szo. Nagyon megkapo az egesz valami miatt :D Meg persze jo tudni, mi miert tortenik, foleg le-es felszallaskor.
2015. jan. 9. 21:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!