Amikor landolas elott meg neha felszallaskor is igy billegtetik a gepet, az milyen manover es miert csinaljak?
Nem vagyok pilota de vezettem mar kisgepet (pilota bacsi ult mellettem). Fel es leszallaskor viszed iranyba a gepet, kb. ugy mint mikor autot vezetsz es kikanyarodsz a garazsbol, rahajtasz a foutra, savot valtasz, stb, ilyenkor folyamatosan tekered a kormanyt, korrigalsz, igazitasz, a sebesseged is ingadozik stb.
Amikor mar fent vagy az autopalyan, hacsak nem valtasz savot es nincs egy eles kanyar, nem igazan kell a sebesseget valtogatni es kormanyt sem tekergeted.
Ez van a nagy gepeknel is. Odafent elindul egy iranyba es amig a celhoz nem er, nagyon nem kell se sebesseget se iranyt valtogatni, ha megis, az olyan minimalis, hogy te alig erzed.
Amikor leszall, folyamatosan igazitani kell, hogy a kifutora a legoptimalisabb szogben erkezzen, ilyenkor a sebesseget es az iranyt is folyamatos manoverezesekkel igazitjak. Van egy sebesseg tartomany (kb. 150-280 km/h nagy Boeingeknel) es egy beerkezesi szog, amin belul lehet ide-oda inogni, hogy a gep biztonsagosan leszalljon (ez fugg a gep tipusatol es a kifutopalya hosszatol) es ezen a tartomanyon belul probalja a pilota a gepet tartani es te ezt, mint utas, bent megerzed. Mint ahogy erzed, mikor apu a parkoloban tekeri a kormanyt jobbra-balra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!